ابتکار در نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی:

احزاب باید مانع گسترش خشونت به نام دین و مذهب شوند/ سازمان‌ها و احزاب از توانمندی‌های زنان بیشتر استفاده کنند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: احزاب و تشکل‌ها در مسیر مقابله با افراطی گری نقش مهمی بر عهده دارند.

احزاب باید مانع گسترش خشونت به نام دین و مذهب شوند/ سازمان‌ها و احزاب از توانمندی‌های زنان بیشتر استفاده کنندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران آغاز شد، اظهار کرد: سیاستمداران باید همواره از نظرات افراد مختلف استفاده کنند و احزاب در این زمینه می‌توانند کمک‌ حال آنان باشند.

وی ادامه داد: احزاب می‌توانند با حضور در میان جمع‌های مختلف از ایجاد مشکلات جلوگیری کنند و نقش احزاب سیاسی در این مسیر بسیار مهم است.

ابتکار افزود: جمهوری اسلامی در این زمینه نمونه بسیار موفقی است و در حال حاضر ما در آستانه رسیدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که یکی از اتفاق‌های مهم و خاص است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: احزاب سیاسی می‌توانند از این اتفاق مهمی که به وسیله بنیان گذار جمهوری اسلامی ایجاد شده است، استفاده کنند و آ‌نان باید در برنامه‌های خود به تحقق دموکراسی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مختلفی دیده شده تا به نام دین و مذهب خشونت و ترور را گسترش دهند و یکی از نمونه‌های این مسئله داعش است که دیدیم چگونه باعث از بین رفتن مردان، زنان و کودکان زیادی شد.

ابتکار با بیان اینکه احزاب باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، ادامه داد: احزاب می‌توانند به تحقق صلح پایدار کمک کنند. امروز متأسفانه بی‌عدالتی‌های متعددی را به ویژه در فلسطین می‌بینیم که این بی عدالتی‌ها مشکلات زیادی را برای مردم مظلوم این کشور به وجود آورده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: جوانان و نوجوانان زیادی در فلسطین تحت فشار زیادی قرار دارند و نمی‌توانند حرف خود را بزنند و تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: باید گفتگوهایی میان نسل‌های مختلف به وجود بیاید و احزاب نقشی مهم در تحقق این موضوع دارند.

ابتکار با اشاره به نقش احزاب بر مقابله با تفکر افراطی گری ادامه داد: احزاب باید برنامه‌های خاصی تدوین کنند تا مانع گسترش خشونت به نام دین و مذهب شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به حضور فعال زنان در کشورمان در جایگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی زنان ایرانی توانستند با تشکیل گروه‌هایی کمک بزرگی برای انقلاب اسلامی باشند؛ زنان می‌توانند ایده‌های خاصی را به وجود بیاورند و در عین حال تأثیر گذار باشند بنابراین باید سازمان‌ها و احزاب از توانمندی‌های زنان استفاده بیشتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: امروز بیش از هر چیزی نیازمند همکاری برای اجرای درست عدالت هستیم چرا که اجرای صحیح این مهم می‌تواند برای جوانان هم الهام بخش باشد و آنان نیز بتوانند افراطی گری را از بین ببرند.

ابتکار با اشاره به اینکه چالش‌های زیادی پیش رو داریم، اظهار کرد: لازم است حرف‌های مسلمانان میانمار و دیگر بخش‌های آسیا که مسلمانان در آن تحت فشار هستند، شنیده شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما باید بتوانیم با همکاری در مسیر تحقق صلح پایدار حرکت کنیم و افراطی گری را از بین ببریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار