۱۰۰ مدرسه تخریبی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بیژن حیدری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۰۰ مدرسه تخریبی در این استان گفت: در اکثر این مدارس دانش آموزان مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: جذب کمک‌های خیری برای تخریب و بازسازی این تعداد مدرسه در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

حیدری اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یک هزار و ۵۵۲ ساختمان آموزشی با ۹ هزار و ۵۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری احداث شد که خیران در ساخت ۳۰۰ ساختمان با یک هزار و ۵۳۰ کلاس درس مشارکت داشتند.

وی، میانگین مشارکت خیران در پروژه‌های مدرسه سازی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی را ۳۰ درصد و در چهارمحال و بختیاری ۱۵ درصد بیان کرد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته عملیات اجرایی احداث ۱۴۰ مدرسه هم در چهارمحال و بختیاری آغاز شد که ۱۰۵ مورد آن با مشارکت خیران ساخته می‎شود.

حیدری اعتبار پروژه‌های خیری استان در دو سال قبل را ۴۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال آن توسط بنیاد‌های برکت و علوی و وزارت نفت و ۱۹۰ میلیارد ریال دیگر توسط خیران تأمین شد.

وی افزود: حضور فرمانداران و بانک‌های عامل برای اجرای پروژه‌های خیری کمرنگ و نیازمند توجه بیشتر است.

حیدری اضافه کرد: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری، اول اردیبهشت سال ۹۷ در شهرکرد برگزار می‌شود.

وی از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در شهرستان‌های ۹ گانه خبر داد و گفت: با فعال شدن این مجمع‌ها وضعیت مدرسه سازی و جذب حمایت‌های خیری در استان متحول خواهد شد.

انتهای پیام/ف

مشارکت ۱۵ درصدی خیران در حوزه مدرسه سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار