استاندار آذربایجان شرقی گفت : با بهره برداری از بیمارستانهای در دست ساخت ، تبریز از ارائه خدمت استاندارد و بین المللی در بخش درمان در 50 سال آتی برخوردار خواهد شد.

توسعه بخش درمان در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مجید خدابخش  استاندار آذربایجان شرقی،ظهر امروز در برنامه رادیو انقلاب صدای مرکز اذربایجان شرقی ساخت بیمارستان 550 تختخوابی کودکان و مرکز پژوهشی درمانی سرطان در تبریز با 250 تخت را طرحهای مهم درمانی عنوان کرد : دو نفر از خیران استان آنها را عملیاتی میکنند.


وی افزود : احداث بیمارستان هزار و 150 تختخوابی هم به صورت مشارکتی در تبریز شروع شده و ساخت بیمارستان 723 تختخوابی هم در برنامه دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.


به گفته وی ، این بیمارستانها تا چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

استاندار آذربایجان شرقی در تشریح برنامه های توسعه بخش راه در استان هم گفت : راه آهن دو خطه میانه – تبریز تا پایان سال به بستان آباد و سال آینده به تبریز خواهد رسید و با بهره برداری کامل از آن زمان سیر مسیر تهران تا تبریز 3 تا سه و نیم ساعت کاهش خواهد یافت.
خدابخش افزود : سال آینده همچنین جاده بستان اباد – سراب و تبریز – اهر به بهره برداری میرسد .


وی با بیان اینکه 30درصد جمعیت استان در روستاها زندگی میکنند از روستا به عنوان بنگاه اقتصادی مولد نام برد و بر تغییر باغداری و کشاورزی استان از حالت سنتی به صنعتی تاکید کرد.


وی منطقه ازاد ارس را یکی از فرصتهای هم اقتصادی استان برشمرد و با اشاره به فعالیت 270 واحد صنعتی در این منطقه خاطرنشان کرد : ارس بر پایه صنعت بنا شده و در بین 7 منطقه ازاد تجاری و صنعتی موفق ترین آنها در حوزه سرمایه گذاری صنعتی است.


استاندار آذربایجان شرقی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را به علت قابلیتها و ظرفیتهای تاریخی ، فرهنگی و طبیعی این کلانشهر دانست و افزود : با اقدامات و برگزاری جلسات مکرر با تورگردانان برای جلب مسافران خارجی و توسعه صنعت هتلداری و بخشهای زیربنایی گردشگری تلاش میکنیم از گردشگران داخلی و خارجی به خوبی میزبانی کنیم.


خدابخش به نقش تاثیرگذار مردم اذربایجان شرقی در برهه های مختلف اشاره و تاکید کرد: آذربایجان همانگونه که در طول تاریخ با اقدامات انقلابی و سرنوشت ساز و غیرت و بصیرت ، پیروزی انقلاب اسلامی را به سرانجام رساند ، همچنان پشتوانه ، مدافع انقلاب و ولایت فقیه و نظام اسلامی خواهد بود.

 

انتهای پیام/خ

 

توسعه بخش درمان در آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.