معاون عمليات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه اندازی سامانه پيامك 110 برای دريافت اخبار و گزارش هاي غير فوريتی مردم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ" علي ملكي آهنگران اظهار داشت: در راستاي خدمت رساني بهتر به شهرونداني كه به هر دليلي قادر به برقراري تماس با اين مركز نيستند سامانه پيامك 110 راه اندازي شده است.

وي افزود: شهروندان از اين پس تمام اخبار ، اطلاعات و گزارش هاي غير فورتي كه نياز به حضور سريع ماموران پليس در صحنه نيست فقط به اين شماره پيامك بزنند و از برقراري تماس مستقيم با شماره 110 خودداري كنند.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه تفكيك اخبار فوريتي از غير فوريتي توسط مردم باعث افزايش كيفيت در خدمت رساني پليس به شهروندان نيازمند و حادثه ديده مي شود اظهار داشت: مردم بايد بدانند اگر ماموري براي يك تماس غير فوريتي در محل حاضر شود همان لحظه ممكن است فرد ديگري با 110 تماس فوريتي گرفته و نياز مبرم به حضور مامور در صحنه داشته باشد.

وي عنوان كرد: زمان رسيدگي به پيام هاي غير فوريتي از يك تا 10 روز است كه پس از انجام مراحل لازم با فرد ارسال كننده پيام تماس گرفته مي شود و نتيجه اقدامات صورت گرفته به وي اطلاع داده مي شود.

سرهنگ آهنگران اخبار غير فوريتي را شامل محل هاي توزيع و زمان احتمالي خريد و فروش مواد مخدر و مصرف معتادان، اطلاعات در مورد محل تخليه بار كالاي قاچاق، محل هاي اختفاي افراد شرور تحت تعقيب كه نياز به بررسي هاي ميداني ماموران دارد، اخباري كه احتمال سرقت در زمان و روز خاصي مي دهد، سرقت هايي كه زمان آن گذشته ، سرقت منزل، مغازه و داخل خودرو ، كيف قاپي و ...كه سارق در محل حضور ندارد، اخباري كه حكايت از احتمال وقوع نزاع و درگيري بين دو گروه دارد، اخبار در مورد محل هاي فساد و قمار و ... كه نياز به بررسي ميداني دارد ، اعلام کرد.

وي افزود: سرقت هايي كه در حال وقوع بوده و سارق در محل باشد، سرقت بانك، سرقت مسلحانه و به عنف، زورگيري، سرقت از طلافروشي و اماكن مهم، تظاهر به عمل حرام مانند بي حجابي در انظار عمومي، مزاحمت براي نوامس، مزاحمت كارناوال هاي عروسي، قتل، ضرب و جرح عمدي، نزاع هاي فردي و جمعي در انظار عمومي، گروگانگيري، اسيدپاشي،درگيري مسلحانه و ايجاد نا امني، حمل، توزيع و مصرف مواد مخدر در ملاء عام ، آتش سوزي و انفجارهاي عمدي و غير عمدي و انسداد معابر در اثر حوادث طبيعي جزو اخبار فوريتي است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه شهروندان فقط در موارد فوريتي با سامانه 110 تماس بگيرند اظهار داشت: شهروندان بين موارد فوريتي و غير فوريتي تفاوتي قائل نيستند و توقع دارند ماموران براي هر موضوعي كه تماس مي گيرند در محل حاضر شوند در حالي كه موضوعات در اين سامانه تفكيك شده و درموارد غير فوريتي ماموران با زمان متناسب از نيم ساعت تا يكساعت در محل حاضر مي شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.