مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان گفت: در ۹ ماهه گذشته امسال ۷ میلیون بار از خدمات درمانی این نهاد به طور مستقیم و غیر مستقیم استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ احمدنصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان، گفت: افراد تحت پوشش در ۹ ماهه گذشته امسال ۷ میلیون بار از خدمات درمانی تامین اجتماعی استان گلستان در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم استفاده کرده اند.

نصرتی به آمار مراجعه در ۹ ماهه گذشته امسال اشاره کرد و گفت: با دو بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی و عمومی در این ۹ ماه ۲.۴ میلیون نفر در بخش درمان مستقیم پذیرش و درمان شدند.


وی ادامه داد: در بخش درمان غیر مستقیم با ۲۵ بیمارستان و ۱ هزارو ۲۵۰ مرکز تشخیصی و درمانی سرپایی طرف قرداد ۴.۵ میلیون نفر پذیرا شدند که در مجموع جمعیتی نزدیک به ۴ برابر جمعیت استان که ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است از این خدمات بهرمند شدند که متوسط مراجعه قابل قبول برای هر نفردر سال کمتر از ۲.۶ بار به پزشک عمومی، ۱.۸ بار مراجعه به پزشک متخصص و هر ۱۲ سال یکباربرای بستری است.


دکتر نصرتی به کمبود تخت بستری در بیمارستان اشاره کرد و گفت: افزایش تخت در بیمارستان‌ها علاوه بر کاهش مشکلات درمانی استان، می تواند به اشتغال مستقیم ۳ نفر وغیر مستقیم ۴ نفر ونیز گردش مالی ۴ میلیارد ریالی درسال انجام شود.

وی ادامه داد: این نهاد با موافقت وهمراهی ستاد مرکزی سازمان طرح‌هایی را دراستان اجرا وپیگیری می‌کند مانند: توسعه وافزایش خدمات درمانی درقالب افزایش یکصد تخت بستری در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) گنبد کاووس، انجام طرح توسعه ۸ هزار متری بیمارستان حکیم جرجانی گرگان با ۱۶.۵ میلیارد تومان هزینه، شبانه روزی نمودن درمانگاه علی آبادکتول که افزایش پذیرش ۶ هزار بیمار را به دنبال داشته است.

نصرتی افزود: راه اندازی درمانگاه در شهر‌های آزادشهر ورامیان، اخذ مجوز ساخت درمانگاه در شهر‌های کلاله، مینودشت، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، اخذ مجوز نوسازی کامل پلی کلینیک امام خمینی (ره) گرگان از دیگر طرح‌های اجرایی است.

نصرتی به تغییرات انجام شده در مورد نوبت دهی بیماران اشاره کرد و گفت: سیستم نوبت دهی را از حضوری به تلفنی تغییر داده ایم وهم اکنون در حال تلاش جهت راه اندازی نوبت دهی اینترنتی هستیم.


انتهای پیام /گ

۷ میلیون بار استفاده از خدمات درمانی در ۹ ماهه گذشته امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.