قائم مقام جهاد کشاورزی همدان گفت: 27 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

27 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا عباسی قائم مقام جهاد کشاورزی همدان در نشست تخصصی توانمندی‌های توسعه استان با بیان اینکه موقعیت استان در بخش کشاورزی حرف‌هایی دارد، گفت: ارتباط بین مراکز علمی و بخش تولید کشاورزی از  ضرورت‌هاست؛ اکنون 2.2 درصد بهره‌برداران تحصیلکرده و مابقی بهره‌برداران سنتی هستند.

وی افزود: حدود 90 درصد زمین‌های مستعد استان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده است؛ جایگزینی آبیاری بارانی با روش‌های دیگر نیاز است.

قائم مقام جهاد کشاورزی همدان سیاست‌ها به سمت کاهش کشت محصولات پر آب‌بر و کشت محصولات کم‌ آب‌بر است و قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته شده اما به ویژه در تولید محصولات در فضاهای بسته ابتدای راه هستیم.

عباسی ادامه داد: در بخش کشاورزی ارزش افزوده 42 درصد بوده و تولید 5 میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز امروز، محصولات کشاورزی و امنیت غذایی در کنار افزایش جمعیت و محدودیت منابع در حوزه آب و خاک مطرح است، افزود: با سرعتی که تهدیدات به این حوزه ورود کرده لازم است با همین سرعت برای مقابله نیز پیش برویم.

عباسی زمین‌های صنایع تبدیلی را از نیازهای اساسی بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: در صادرات یکی از مشکلات هزینه تمام شده تولیدات و محصولات است و هر زمان بتوانیم کاهش هزینه داشته باشیم پایداری تولید و ثبات در بازار رقابت خواهیم داشت.

انتهای پیام/ص.ف

27 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است

 

برچسب ها: کشاورزی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.