محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان رفسنجان طرح آبیاری تحت فشار افتتاح و از مرکز تولید گوشت مرغ رفسنجان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان طرح آبیاری تحت فشار 350 هکتاری شرکت کشت و صنعت بهار رفسنجان افتتاح و به بهره برداری رسید برای اجرای این سیستم در باغات پسته مبلغ 28.3 میلیارد ریال هزینه شده که 16.350 میلیارد ریال آن اعتبارات دولتی است.

با اجرای این طرح دور آبیاری از 85روز به 12 روز کاهش می یابد و علاوه بر کاهش هزینه های کارگری باعث افزایش راندمان کوددهی نیز شده و از طرفی باعث افزایش کمیت و کیفیت محصول پسته می شود به طوری که عملکرد تولید پسته حداقل 50 درصد رشد خواهد داشت.

حجتی همچنین از زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان رفسنجان بازدید کرد.

زنجیره تولید شرکت مرغداران رفسنجان به شکل رسمی از سال 91 با سرمایه 15میلیارد ریال و با 90 نفر پرسنل شروع به کار کرد و در حال حاضر سرمایه آن به 35میلیارد ریال رسیده است.

تعاونی مرغداران رفسنجان 216 عضو تحت پوشش و 135 عضو فعال دارای امکانات کامل کشتارگاه و خط تولید بوده و در 24ساعت حدود 40 تن مرغ را کشتار می کند.

انتهای پیام/ی

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از چند طرح در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار