معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: همزمان با دهه فجر ، چهار طرح بزرگ نیروگاهی و صنعتی استان با حضور معاون اول رئیس جمهوری در روز شنبه به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: همزمان با دهه فجر، چهار طرح بزرگ نیروگاهی و صنعتی استان با حضور معاون اول رئیس جمهوری در روز شنبه به بهره برداری می رسد.

علی زینی وند افزود: سه طرح از این چهار طرح،  شامل نیروگاه تابان و نیروگاه خورشیدی نوآتيه در شهرستان اشکذر و نیروگاه سرو در اردکان و دیگری فولاد یک میلیون تنی چادرملو است.

وی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی تابان، با ظرفیت 484 مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در محدوده شهرستان اشکذر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی نوآتيه با 50 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: این نیروگاه به‌صورت خرید تضمینی 20 ساله به میزان 10 مگاوات و ظرفیت تولید 18.5 میلیون کیلووات ساعت در سال در اشکذر به بهره برداری می رسد.

زینی وند همچنین با بیان اینکه در سفر جهانگیری، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی سرو ،چادرملو اردکان، نیز به بهره‌برداری می‌رسد ، تصریح کرد: ظرفیت اسمی این نیروگاه 492 مگاوات ساعت مي باشد که زمينه اشتغال 100 نفر را ایجاد خواهد کرد.

زینی وند گفت: فولاد یک میلیون تنی چادرملو نیز با ظرفیت تولید 950هزار تن و سرمایه گذاری 886میلیارد تومان در این سفر به بهره برداری می رسد که منجر به اشتغال 600 نفر در طرح احیا خواهد شد.

وزیر نیرو ، وزیر صنعت و معدن و تجارت ، وزیر دادگستری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را در این سفر همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/ ی

 طرح های بزرگ نیروگاهی و صنعتی دریزد افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار