هوای پایتخت هم اکنون با شاخص 154 به وضعیت ناسالم رسیده است و 10 منطقه از نظر آلودگی وضعیت قرمز دارند.

پایتخت نشینان در پایان یک هفته برفی، هوای ناسالم تنفس می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به بارش برف در پایتخت طی چندین روز گذشته، اما هوای پایتخت هم اکنون با شاخص 154 به وضعیت ناسالم رسیده است و 10 منطقه نیز در وضعیت قرمز هستند.

شاخص کیفی هوای تهران در روز چهارشنبه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این وضعیت در حالی است که بارش های برف و باران نیز طی هفته گذشته نتوانست وضعیت شاخص ها را تغییر دهد و از میزان آلاینده‌های هوا بکاهد.

شاخص کیفیت هوای تهران در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به ترتیب به عدد 81، 56 و 52 و شرایط سالم رسید، اما شرایط مطلوب هوای تهران بیشتر از دو روز دوام نیاورد.

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز طی اطلاعیه ای از شهروندان تهرانی خواست که در حد امکان از انجام فعالیت‌های غیر ضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم است.

لازم به ذکر است ؛ با توجه به وارونگی دما و سکون نسبی هوا، پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده شاهد انباشت آلاینده‌ها باشیم.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره آلودگی هوای تهران گفت: لزوما پس از قطع بارش برف، شاخص کیفیت هوا پایین نمی‌ماند، اتفاقا پس از بارش برف پایداری جوی و اینورژن شدیدتری خواهیم داشت.

وی افزود: با سرد شدن زمین پس از بارش برف، وارونگی دما نیز شدیدتر می‌شود و تجمیع آلاینده‌ها در این شرایط بیشتر است.

از این رو توصیه می‌شود، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش دهند و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه دوباره برف بیاد تا این آلودگی کاهش پیدا کنه
آخرین اخبار