قائم مقام معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: کشاورزی حفاظتی یکی از نسخه های امیدبخش برای کشاورزی ایران است، و ما باید کشور را به این سمت ببریم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جواد وفابخش قائم مقام معاون وزیرجهاد کشاورزی امروز پنج شنبه در ششمین جلسه کمیته مشورتی اجرایی پروژه مشارکتی ایران- ایکاردا که در سنندج تشکیل شد، گفت: هنوز ارائه تحلیل در گزارشاتی که در پروژه های اجرایی و عملیاتی در مزارع انجام می شود، کمرنگ است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال، آب و تولید از جمله مهمترین مشکلات پیش روی کشورما است، عنوان کرد:  پروژه ایکاردا پکیجی است که به این مشکلات و مسائل پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی یکی از نسخه های امیدبخش برای کشاورزی ایران است، بیان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه اجرای کشاورزی حفاظتی عنوان شده و ما تکلیف داریم کشور را به این سمت و سو ببریم.
قائم مقام معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی فقط عملیات خاک ورزی نیست، ادامه داد:  متاسفانه در اکثر گزارش های مطرح شده ۹۹ درصد مطالب مربوط به کشاورزی حفاظتی را خاک ورزی تشکیل داده است‌.
وفابخش اضافه کرد: کشاورزی حفاظتی بسته کاملی شامل کنترل علف های هرز، کاهس تردد ماشین آلات، تغییر ادوات کشاورزی و تنوع ارقام است.
وی با با بیان اینکه تمامی مشکلات دیمزارها با تکنولوژی و تکنیک قابل حل نیست، افزود: سیاست های صحیح و اصولی است که می تواند تکنولوژی را در راستای توسعه روستاها و بهبود وضعیت معیشت کشاورزان بکارگیرد.
وی اظهارداشت: ما به دنبال حذف هیچ رقمی در راستای اجرای پروژه ایکاردا نیستیم بله بهره مندی و استفاده از منابع ژنیتیکی خوب در کنار ارقام بومی است.
قائم مقام معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعی بیان کرد: یکی از نیازهای ضروری در مسیر اجرای پروژه ایکاردا ورود بخش ترویج به طور عملیاتی است.

انتهای پیام/م

ورود به بخش ترویج یکی از نیازهای ضروری در مسیر اجرای پروژه ایکاردا است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.