نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در آیین گرامیداشت ۱۲بهمن اخلاص و خداترسی را ویژگی بارز شخصیت امام خمینی (ره) دانست.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان گفت: با وجود دوری امام از کشور، اما فاصله معنوی ایشان با مردم همواره کمتر می‌شد و در عمق و جان مردم جای گرفت.


وی در این آیین با اشاره به تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران افزود: تاریخ ایران پر از تلخی‌های فراوانی است که از سوی حاکمان آن شاهد بوده است.


وی ادامه داد: ایران زمانی با اسلامی بیگانه بود، اما از زمانی که اسلام بر این کشور سایه انداخت، متفاوت شد و در کتاب خدمات متقابل شهید مطهری مباحث متعدد این زمینه عنوان کرده است.


علیدادی گفت: مفاخر ایران در سایه اسلام رشد کردند و با وجود اینکه اسلام خدمات چشمگیر و بزرگی به این کشور داشت، اما حاکمان ظالم و خودفروخته و در اختیار استکبار جهانی این کشور را یکی پس از دیگری به عقب راندند و این تاریخ گسترده و عمیق ایران را دچار چالش‌های فراوان کردند.


امام جمعه کرمان دوران ظلمات رژیم ستم‌شاهی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شاهدان عینی این شکنجه‌ها و ظلمات‌ها هنوز هم در جمع ما هستند.


وی گفت: وقتی جریان انقلاب با همت، مدیریت و روحیه جهادی و سلحشوری امام راحل و شاگردان ایشان، آرام آرام در آحاد مردم اثر گذاشت و همراه امام شدند، کار به جایی رسید که خارجی‌های بیگانه دستور ترک شاه از ایران را دادند.


نماینده ولی فقیه دراستان گفت : شاه قبلا هم ایران را ترک کرده بود، اما سال 57 دیگر راهی برای بازگشت او وجود نداشت، چون این بار جنس یاران امام متفاوت بود.


امام جمعه کرمان افزود: تحلیل جریاناتی که قبل از انقلاب مبارزه می‌کردند، نشان می‌دهد که آنها در خط امام نبودند و اسلام فقاهتی را قبول نداشتند و تنها با شاه مبارزه می‌کردند تا کار را به مذاکره برسانند و از آن استفاده کنند.


علیدادی گفت: نوع مبارزه امام خمینی (ره) متفاوت بود، اول اینکه در دورانی خودشان را با تمام وجود ساخته و با تمام معنی پا به عرصه مبارزه گذاشته بودند.


نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: امام خمینی (ره) در فقه، عرفان، حکت و فلسفه، مدیریت و سیاست، مطالعه نهضت‌ها و جریان‌ها، متفاوت بود.


وی افزود: امام خمینی (ره)، مردم و حساسیت، دیانت و اعتماد به آنها را خوب می‌دانست، لذا مردم را در کنار توکل بر خدا در کنار خود می‌دانستند، عالمی که با هوشیاری هرچه تمام‌ محبوبیت ایشان افزایش می‌یافت.


علیدادی بیان داشت: با وجود دوری امام از کشور، اما فاصله معنوی ایشان با مردم همواره کمتر می‌شد و در عمق و جان مردم جای گرفت، اخلاص و خداترسی با وجود تمام امام، نکته دیگر شخصیت ایشان است.


امام جمعه کرمان گفت: امام شخصیتی واقعا نزدیک به عصمت در برخی حوزه‌ها داشت و اکنون انقلاب اسلامی با این ظرفیت و شهدا و رهبری بی‌نظیر امام خامنه‌ای به پیش خواهد رفت و موفقیت‌های بیشتری را پیش روی دارد.


وی افزود: انقلاب اسلامی ما پشتوانه بزرگ خانواده معظم شهیدان، مدافعان حرم، ایثارگران را دارد و باید به انقلاب حضرت ولی‌عصر (عج) وصل شود.


برنامه‌های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز 12 بهمن ماه مصادف با ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور اقشار مختلف در محل مصلای امام علی (ع) کرمان آغاز شد.


در ابتدای این آیین نمایندگان اصناف و بازاریان، عشایر، بسیجیان، اصحاب رسانه، هنرمندان، ورزشکاران، نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان‌ها، نهادها و ادارات، دانش‌آموزان و دانشجویان و ... یادمان امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را گلباران و به مقام والای آنان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ی

برنامه های سی و نهمین سالگرد انقلاب در کرمان آغاز شد

برچسب ها: دهه فجر ، امام خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.