رئیس هیئت مدیره مدرسه رفاه به بیان خاطرات موسسان این مدرسه در روز‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

روایتی از خاطرات موسسان مدرسه رفاه در روزهای انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  میر محمد صادقی رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی رفاه در آستانه پنجاهمين سالگرد تاسيس مدارس رفاه و به مناسبت دهه مبارک فجر در مراسمی که در دبستان دخترانه رفاه برگزار شد، به بنیانگذاران این مجموعه آموزشی اشاره و اظهار کرد: شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پایه گذار مدارس رفاه بودند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب، ساواک ‌ برنامه های موسسان را دنبال می کرد به همین دلیل وقتی این افراد قصد برگزاری جلسه در مدرسه را داشتند هر یک وسیله نقلیه، موتور سیکلت و یا دوچرخه خود را در خیابان های اطرف می گذاشتند تا ساوک متوجه نشود.

صادقی تصریح کرد: در آن زمان ساواک بخشی از فعالیت های مدرسه را منحل کرد و صرفا ما می توانستیم کلاس های دوره دبستان را برگزار کنیم.

رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی رفاه خاطره ای از دستگیری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تعریف کرد و گفت: وقتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی جلسه را ترک کردند درب منزل دستگیر شدند که ابتدا به اعدام محکوم و سپس با مقاومت علما حکم ایشان به چهار سال حبس تغییر یافت، علاوه بر ایشان افرادی دیگر همچون شهید رجایی هم تحت شکنجه های ساواک قرار گرفتند.

خاک مدرسه و فعالیت های آن مقدس است

وی به اعتراضات مردمی چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: امروز به محض اینکه گرانی رخ می دهد، مردم تظاهرات می کنند و بی نظمی هایی در جامعه انجام می دهند، البته درست است که ناملایماتی وجود دارد اما مردم باید صبر پیشه کنند‌.

صادقی خطاب به معلمان و دانش آموزان، یادآور شد: من توصیه می کنم همواره با وضو وارد مدرسه شوید، زیرا خاک مدرسه و فعالیت های آن مقدس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار