مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: 54 درصد از جمعیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را خانوارهایی با سرپرست زن تشکیل داده‌اند.

54 درصد جمعیت مددجویان تحت کمیته امداد زنان سرپرست خانواراندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه رفع فقر و محرومیت‌زدایی از مهم برنامه‌های این نهاد است، گفت: تمامی توان خود را در رسیدن به این هدف مهم در استان کرمان به کارخواهیم گرفت.


وی به استعدادها و ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: علیرغم وجود این‌همه استعداد، سرمایه و ظرفیت در استان کرمان ولی متأسفانه درصد فقر و محرومیت در این استان بسیار زیاد است.


صادقی بابیان اینکه ۵۴ درصد از جمعیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را خانوارهایی با سرپرست زن تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های ما ایجاد اشتغال به‌ویژه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و توانمند کردن این قشر از مددجویان تحت حمایت است.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان کرمان در حوزه اشتغال در بین سایر دستگاه‌های استان شاخص است، بیان کرد: جذب اعتبارات اشتغال در این استان ۱۶۴ درصد در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابهِ سال قبل رشد داشته است.


صادقی سرکشی از شهرستان‌ها را یکی از مهم‌ترین مقوله‌های این نهاد در استان اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۲۰ سفر به شهرستان‌های مختلف استان در ۱۰ ماهه نخست امسال داشته‌ایم و از نزدیک عملکرد شهرستان‌ها رصد کرده‌ایم.


صادقی بابیان اینکه هشت هزار و ۴۴۴ فقره وام در ۱۰ ماهه امسال توسط صندوق امداد ولایت این نهاد به مددجویان و اقشار نیازمند پرداخت‌شده است، افزود: هزار فقره از این وام‌ها در حوزه اشتغال و مابقی درزمینهٔ کارگشایی پرداخت‌شده است.


وی به فقر و محرومیت برخی نقاط استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در استان کرمان مناطق محرومی وجود دارد که در هیچ جای کشور وجود ندارد.


انتهای پیام/س

 

سرکشی از شهرستان‌ها  یکی از مهم‌ترین مقوله‌های کمیته امداد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.