مسئول منابع طبیعی شهرستان میرجاوه از توزیع ۲۳۸ تنور گازی رایگان بین روستاییان و عشایر این شهرستان خبر داد.ود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، منصور براهویی مسئول منابع طبیعی شهرستان میرجاوه اظهار کرد: در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، طرح جایگزینی سوخت‌های فسیلی به جای سوخت‌های نباتی و گیاهی تعداد ۲۳۸ تنور گازی رایگان بین دامداران و مرتع داران شهرستان میرجاوه توزیع شد.

وی تغییر الگوی مصرف سوخت در بین عشایر و دامدارن یک ضرورت دانست و افزود: این پکیج شامل تنورگازی، سیلندر گاز و ابگرمکن خورشیدی است که با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان در اختیار روستاییان قرار گرفت و این کار در ادامه طرح جایگزینی سوخت فسیلی و تشویق مردم در حفاظت از عرصه‌های جنگلی شهرستان انجام شده است و بدون شک تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح در صورت تامین اعتبار در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد، در این طرح در مناطق سردسیر مانند روستای خارستان، تمین و سنگان تعداد ۲۳۸ تنور گازی بین عشایر منطقه توزیع شد.

براهویی با اشاره به لزوم جلوگیری از قطع درختان، تاکید کرد: این طرح برای جلوگیری از بوته کنی و قطع درختان در جنگل‌ها و مراتع انجام شد و امیدواریم با توزیع این تنور‌های گازی شاهد از بین بردن مراتع نباشیم.

مسئول منابع طبیعی شهرستان میرجاوه  بوته کنی در مراتع را نیز یک آسیب جدی دانست و تاکید کرد: قطع درختان و بوته‌کنی یک آسیب جدی به اراضی منابع طبیعی وارد می‌کند که منجر به فقیر شدن عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌شود.

انتهای پیام/ع

توزیع  تنور گازی رایگان در میرجاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار