شهدای زینبیه و ثارالله میانه در بمباران ۶۵ مظلومانه به شهادت رسیدند و امسال سالگردشان هم مظلومانه برگزار شد.

سالگرد مظلومانه برای شهدای مدارس میانهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مظلومیت شهید شدن دانش آموزان زینبیه و ثارالله در سنگر علم و دانش، مسئولان وقت را بر آن داشت تا با برگزاری همایشی با عنوان نیمکت‌های سوخته، یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشته و مظلومیتشان را در دل تاریخ ثبت و ضبط کنند.


همایش از سال ۸۹ به صورت استانی و در سال ۹۰ به صورت کشوری برگزار شد.


سال ۹۱ همایش نیمکت‌های سوخته به صورت بین المللی و با حضور خانواده شهدای دو مدرسه، مسئولان کشوری و استانی و میهمانانی از کشور‌های فلسطین، لبنان و افغانستان برگزارشد و حتی از یادمان و تمبر شهدای زینبیه هم رونمایی شد، اما رفته رفته غبار کم رنگی بر آن سایه افکند تا امسال که همایش نیمکت‌های سوخته، کم رنگ‌تر و مظلومانه‌تر برگزار شد.


حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا از جمله شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله گفت: امیدواریم با خدمتگزاری به مردم از جمله خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان بتوانیم در مقابل خون پاک شهدا، ادای دین کرده و ادامه دهنده مسیر سبز آن‌ها باشیم.


قاسم صمدیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی هم با اشاره به شهید شدن ۲۶۸ زن و دختر در استان در طی مبارزات انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس گفت: شهدا از جان خود گذشتند تا اقتدار و عزت ایران اسلامی حفظ شود.

 

انتهای پیام/خ

 

سالگرد مظلومانه برای شهدای مدارس میانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار