فرماندار شهرستان دهاقان گفت: این شهرستان در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری عقب است که این امر باید به طور جدی جبران شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌اصغر قاسمیان امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان دهاقان اظهار کرد: بسیاری از شهرستان‌ها در اجرای این طرح جلوتر از ما بوده و حتی تسهیلات را هم دریافت کرده‌اند اما ما امروز نخستین جلسه این طرح را برگزار کردیم و باید از ظرفیت‌ها به خوبی در این راستا استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تسهیلات و تخفیفات و همه ظرفیت‌های این طرح استفاده کنیم تا عقب‌ماندگی شهرستان در این زمینه جبران شود خاطرنشان کرد: هدف طرح بازآفرینی پایدار شهری پیشگیری، احیا و نوسازی است و از همه دستگاه‌ها تقاضای مشارکت و همکاری دارم.

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: با بیان اینکه مسأله بوم‌گردی در دهاقان به عنوان میثاق مطرح شد، اعلام کرد: سند توسعه شهرستان ابلاغ و رویکردهای سند مشخص شده و یکی از کارگروه‌های تخصصی با موضوع گردشگری و بوم‌گردی برگزار شد زیرا گردشگری در اولویت قرار دارد و مسأله بوم‌گردی به عنوان میثاق مطرح شد.

قاسمیان تصریح کرد: مسائل حوزه گردشگری که برای شهرستان دهاقان از اهمیت خاصی برخوردار بوده با موضوع بازآفرینی پایدار شهرستان دهاقان رابطه تنگاتنگی دارد که به همکاری و پویایی در عملکرد نیاز دارد تا کار به سرانجام برسد.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهردهاقان ،قنوات را مشکلی برای بازسازی بافت فرسوده دانست و اذعان کرد: دهاقان از 6 رشته قنات برخوردار است و در زیر این بافت‌های فرسوده قنات وجود دارد که همین امر کار را با مشکل مواجه می‌کند.

عبدالرحیم عناقه خاطرنشان کرد: خیابان صدرالعلما که از طرح بازآفرینی پایدار رد شده شهرداری برای خرید زمینهای این خیابان مجبور شد کل زمین‌های شهرداری را بدهند تا توافق انجام شود.

شهردار دهاقان نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری جزو آخرین شهرستان‌ها قرار داریم و باید تلاش زیادی داشته باشیم و استان هم به ما کمک کند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

محمد لطفی احیا و بازسازی شهر را هدف اصلی طرح بازآفرینی پایدار  شهری دانست و افزود: هدف این طرح ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، تسریع در روند، احیا و بازسازی شهر است.

وی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی پایدار شهری زندگی مردم ارتقاء می‌یابد، خاطرنشان کرد: توسعه همه‌جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای ارتقای زندگی مردم در این طرح گنجانده شده است.

شهردار دهاقان با بیان اینکه این طرح با رویکرد شهرسازی ایرانی، اسلامی تهیه شده، اعلام کرد: طرح بازآفرینی پایدار با هدف جلب همکاری و مشارکت دستگاه‌ها به منظور حفظ حقوق شهروندی و بازیابی هویت شهری و مدیریت یک‌پارچه و ایجاد وحدت رویه بین عوامل با رویکرد شهرسازی ایرانی اسلامی تهیه شده و به تصویب دولت رسیده و در آینده تدابیر پیشگیرانه و بازآفرینی پایدار برای احیا و نوسازی مستلزم اتخاذ سیاست‌های چندوجهی در حوزه عمران و خدمات مسکن بوده که انجام این وظیفه به تنهایی از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید و باید تعهد مشترک و هماهنگی همه دستگاه‌ها در سطوح ملی، استانی و شهرستانی با همکاری مردم صورت گیرد.

وی از 59 هکتار بافت فرسوده در دهاقان خبر داد و اذعان کرد: این بافت فرسوده شامل محله قلعه، محله نو، محله ارباب و بازار قدیمی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان دهاقان

برچسب ها: فرمانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.