در مراسمی از تلاشگران سامانه الکترونیک ثنا و سامانه پرونده الکترونیکی ( سمپ) قوه قضاییه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نجم آبادی معاون امور عمومی فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این مراسم گفت: در گذشته فقط ۲۰ درصد از درخواست‌ها ابلاغ می‌شد، اما با اجرا در آمدن سامانه ثنا این میزان صد در صد شده است.

نجم آبادی، کاهش هزینه و حفظ حریم خصوصی افراد را از دیگر مزایای این سامانه بیان کرد.

وی اضافه کرد: ابلاغ از طریق سامانه ثنا به صورت پیامکی و ایمیل است و افراد با یک بار ثبت نام کردن و مشخص شدن هویت شان برای همیشه در جریان روند پرونده قضایی خود قرار می‌گیرند.

معاون امور عمومی فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه به سامانه پرونده الکترونیکی ( سمپ ) اشاره کرد و گفت: اگر اطلاعات به درستی وارد این سامانه شود می‌توان بسیاری از مسائل را به راحتی و در بستر الکترونیک انجام داد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این مراسم گفت: بیش از ۵۰ درصد از ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود و تلاش داریم تا زیر ساخت‌های بیشتری برای این موضوع فراهم شود.

حجت الاسلام قدرتی از مردم خواست تا با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا دادگستری در سامانه ثنا ثبت نام کنند و با داشتن کد ده رقمی و حساب کاربری از مزایای این طرح بهره‌مند شوند ..

وی افزود: این ثبت نام در شعبه‌های دادگستری به صورت رایگان و در دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه با هزینه ۱۰ هزار تومان انجام می‌شود.

قدرتی درادامه از دادستان‌ها خواست تا بدون ترس، جهل و مصلحت اندیشی جلوی مدیرانی که آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد میکنند را بگیرند.

انتهای پیام/

قدردانی از مسئولان اجرایی سامانه الکترونیک ثنا و سمپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.