نماینده مشهد و کلات گفت: 180 تن از نمایندگان همچنان مصر هستند که برای مسئله حل سپرده گذاران رئیس جمهور باید به مجلس بیاید و پاسخ دهد.

پژمانفر: 180 تن از نمایندگان برای سوال از روحانی مصر هستند/لاریجانی: اگر با طرح سوال از رئیس جمهور مشکل موسسات مالی حل می‌شود، سوال را امضا کنیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای لاریجانی شما روز گذشته اجازه ندادید که عرایض بنده تکمیل شود، 180 تن از نمایندگان همچنان مصر هستند که برای حل مسئله سپرده گذاران رئیس جمهور باید به مجلس بیاید و پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه مسئله سپرده گذاران امروز حل نشده بلکه پیچیده‌تر شده است، ادامه داد: درست است شما بزرگوارید و تجربه زیادی دارید و فکر می‌کنید عقلتان از ما بیشتر است اما باید به نظر 180 نماینده احترام بگذارید و اجازه دهید این نمایندگان از حق قانونی خود برای طرح سوال از رئیس جمهور که شش ماه از آن می‌گذرد، استفاده کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: بنده نه خودم را بزرگ و نه عقلم را از شما بیشتر می‌دانم، شما چیزی را در لفافه نفرمایید.

وی ادامه داد: ما در جلسه‌ای طولانی در این باره توضیح دادیم و گفتیم که اختیار با نمایندگان است و مشکل کاملا روشن بود که بعضی از افراد در این موسسات سپرده گذاری کرده بودند و در نتیجه برخی از سپرده گذاران دچار مشکل شدند که یا کلاهبرداری کردند و یا اینکه گفتند ما 30 درصد سود می‌دهیم و مشکلاتی به وجود آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور طبیعی وقتی کسی کلاهبرداری می‌کند، باید به قوه قضاییه شکایت شود که قوه قضاییه اموال آن کلاهبرداران را بگیرد و به کسانی که طلبکار هستند، بپردازد.

لاریجانی متذکر شد: کسانی که سپرده گذاری کرده بودند جلوی مجلس می‌آمدند و قوه قضاییه باید رسیدگی می‌کرد که به مطالبات آنان رسیدگی کند که این مسئله زمان‌بر بود.

وی اظهار کرد: بررسی‌ها انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که 98 درصد سپرده گذاران سپرده‌شان زیر 200 میلیون بوده و آقای پزشکیان از طرف مجلس، یک نماینده از قوه قضاییه و یک نماینده از طرف رئیس جمهور ساعت‌ها بحث کردند که چگونه این مسئله را حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قوه قضاییه می‌گفت از این جهت ما مشکل داریم و شرعا باید به نسبت مطالبه همه سپرده گذاران را بدهیم و تقاضای ما این بود که مطالبه طبقات پایین که مشکل دارند زودتر پرداخت شود.

لاریجانی اظهار کرد: نتیجه آن شد که سران قوا جلسه گذاشتند و به دلیل این مشکل شرعی و همچنین مقتضیات کشور به نتیجه رسیدند که باید از رهبری در این باره اجازه بگیرند و رفتیم از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم و قوه قضاییه موافقت کرد و دولت هم از بانک این بدهی‌ها را در حال حاضر پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه این کار خارج از روال عادی قانونی بود، تصریح کرد:‌ اگر شما فکر می‌کنید راه بهتری وجود دارد بگویید، به عقل ناقص ما می‌رسید که این راه را برویم، مدام به ما طعنه نزنید که شما خود را از دیگر نمایندگان جلوتر می‌دانید و ما این راه را رفتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما هنوز هم این مسیر را ادامه می‌دهیم، تا زودتر منابع را در اختیار سپرده گذاران قرار دهیم، گفت: با این وجود شما می گویید که ما می‌خواهیم سوال کنیم خب بفرمایید سوال‌تان را بپرسید ما هم مشکلی نداریم و همه کسانی که فکر می‌کنند با طرح سوال از رئیس جمهور این مشکل حل می‌شود، امضا کنند و بیاورند.

لاریجانی خطاب به پژمانفر بیان کرد: شما امضای این 180 نماینده را بیاورید، حجت ما تنها با شما این بود که بگوییم چه کاری تاکنون انجام شده است اما اگر همچنان اصرار دارید نامه‌ امضای نمایندگان را جمع آوری کنید تا ما بعد از بودجه بخوانیم چون مدام می‌گویید نمی‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شما همچنان فکر می‌کنید که با طرح سوال از رئیس جمهور مشکل موسسات مالی و اعتباری حل می‌شود، سوال را امضا کنید و به ما بدهید چرا که بسیاری از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار