معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت گفت:اولین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل شهرستان جیرفت در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

 برگزاری اولین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت در اولین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل این شهرستان گفت:پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است، که مهمترین وظیفه و کارکرد آن مختل نشدن زندگی عادی مردم در شرایط وقوع حادثه است.

وی افزود: تأثیر عامل فناوری به استراتژی های جدید، یک تأثیر گذاری محوری است و مؤلفه اساسی و نهادینه، تهدید فناوری برتری سازی تهدیدات و ویژگی آن، دانشی است که همواره در حال تغییر و پویایی است.

برخوری تصریح کرد: حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه بسیار مورد توجه قرارگرفته و هر یک از ما باید در حوزه کاری و تخصص خود برای آموزش و آگاهی دادن به مجموعه دانشگاه و در کل به سطح جامعه در زمینه حوادث غیرمترقبه تلاش کنیم.

وی ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی را تنها از طریق افزایش سطح مهارت و آگاهی، توأم با آموزش صحیح عنوان کرد و افزود: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع موجب کاهش تلفات و خسارات می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت آمادگی دارد در همه زمینه ها در راستای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش کند اظهار کرد: در راستای سطح آگاهی جامعه ی هدف کارگاه پدافند غیرعامل در این مرکز علمی برگزار شد که امیدواریم با اعلام نیازمندی ها از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان و منطقه بتوانیم در جهت نهادینه کردن فرهنگ آموزش و پژوهش گام برداریم.

در این نشست اصول پدافند غیر عامل به صورت عمومی و پدافند در مراکز علمی و دانشگاهی به صورت تخصصی تشریح شد.

انتهای پیام/س

 

اولین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل شهرستان جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار