قهرمان المپیک لندن گفت: امسال مسابقات خوبی را در لیگ وزنه برداری شاهد بودیم و شرکت کنندگان با آمادگی بالایی در این رقابت ها حضور یافته بودند.

بهداد سلیمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کیفیت رقابت های لیگ برتر وزنه برداری بیان کرد:در کل امسال مسابقات خوبی را در لیگ وزنه برداری شاهد بودیم و خدارا شکر اتفاق های خوبی افتاد. البته با توجه به اینکه در سه هفته ابتدایی لیگ ملی پوشان تمرینات فشرده ای داشتند، سطح رقابت ها در آن ۳ هفته بالاتر بود اما در این ۲ هفته پایانی به دلیل اینکه وزنه برداران ملی پوش از شرایط آرمانی دور بودند تا حدی کیفیت لیگ پایین آمد. البته در کل حضور تیمی مانند بیمه رازی و جذب بیشتر نفرات تیم ملی اتفاق خوبی بود.

او ادامه داد: امیدوارم به شکلی نتیجه بگیریم که در سال های آتی تیم هایی مانند بیمه رازی که پشتوانه خوب مالی دارند در لیگ سرمایه گذاری کنند و شاهد مسابقات پویاتری باشیم.

کاری به تغییر و تحولات در کادر فنی تیم ملی ندارم

سلیمی درمورد تغییر سرمربی تیم ملی و حضور محسن‌بیرانوند، سرمربی سابق این تیم در سمت دبیر کل فدراسیون وزنه برداری گفت: این تصمیمی است که علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون گرفته است و من به عنوان یک ورزشکار نمی توانم منتقد او باشم. وظیفه من اینست که کار خودم را انجام دهم و تصمیم های مدیریتی را مرادی بگیرد.

از مرحله دوم به اردوی تیم ملی وزنه برداری اضافه می شوم

دارنده مدال نقره جهان در مورد اینکه چه زمانی به اردوی تیم ملی وزنه برداری اضافه می شود، اظهار داشت: سال آینده سال مهم برای وزنه برداری کشورمان محسوب می شود چرا که بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را پیش‌رو داریم و امیدوارم با برنامه‌ریزی و هماهنگی کادر فنی بتوانم در هر 2 مسابقه برای کشورمان به روی تخته بروم و نتیجه خوبی را هم بدست بیاورم. طبق صحبت هایی که با علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری داشتم قرار شده از مرحله دوم که پس از نوروز برگزار می شود به اردوی تیم‌ ‌ملی ‌اضافه می شوم.

سلیمی تصریح کرد: در مورد لیگ باید ۲ نکته را بگویم. این رقابت ها بیشتر مواقع در ۶ ماه دوم سال برگزار می شود در حالیکه وزنه برداران در این زمان با کاهش فشار تمریناتشان بیشتر به استراحت می پردازند. همچنین باید بگویم برخلاف سال های گذشته امسال شاهد ارفاق وزن به وزنه برداران نبودیم و این به ملی پوشان ضربه بزرگی زد چراکه مجبور شدیم برای حضور در لیگ وزن زیادی کم کنیم. فکر می کنم اگر تدابیری اندیشیده شود که مسابقات لیگ در نیمه اول سال برگزار شود و مانند قبل وزنه برداران با ارفاق وزن در رقابت ها شرکت کنند، کیفیت لیگ افزایش می یابد.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن درباره اینکه پس از رقابت های جهانی به دلیل بی مهری هایی که در حقش صورت گرفته قصد خداحافظی داشت، گفت:من قصد خداحافظی داشتم اما پس از بازگشت به ایران شرمنده مردم شدم چرا که آن ها از من درخواست کردند وزنه برداری را ادامه دهم و همین امر منجر به افزایش انگیزه ام شد تا در رقابت های آتی با کیفیت بهتری شرکت کنم.

او درباره دلیل نپوشیدن لباس تیم ملی از سوی وزنه برداران کشورمان در رقابت های جهانی آناهایم بیان کرد: معمولا گرمکن ها و دوبنده هایی که برای وزنه برداران تهیه می شود کیفیت خوبی ندارد و برندهای نامرغوب داخلی این لباس ها را تهیه می کنند. ورزشکاران کشورمان نماینده ایران در رقابت های معتبر هستند و بهتر است با برندهای خوب کار کنیم و با تولیدکننده های معتبر خارجی قرارداد ببندیم تا بتوانیم مانند سایر کشورها آراسته تر باشیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه لباس تولیدی های داخلی کیفیت و ظاهر خوبی ندارد ملی پوشان وزنه برداری ترجیح می دهند از برندهای خارجی استفاده کنند‌.

دارنده مدال طلای دسته ۱۰۵+ کیلوگرم رقابت های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ درمورد اظهارات برخی کارشناسان داوری و حتی رئیس کمیته داوران درباره عملکردش در مسابقات جهانی آناهایم توضیح داد: به نظرم این حرف ها بی ارزش است چراکه مردم مسابقات را می بینند و اطلاعات کافی دارند. مردم بهترین قاضی هستند و به نظرم برخی افراد برای مطرح کردن نامشان در جامعه اینگونه صحبت کردند. اهمیتی به حرف آن ها نمی دهم. اگر بزرگانی مانند محمد نصیری، زهتاب، حسین رضا زاده، کورش باقری، سجاد انوشیروانی از من‌ انتقاد کنند قبول می کنم اما زمانیکه چنین آدم های کوچکی حرف می زنند به اظهاراتشان اهمیت‌نمی دهم.متاسفانه حرف‌هایی که زده شد هیچ کدامشان جنبه انتقادی نداشت و قصد و هدف دیگری پشت سر آن بود چرا که کسانی می خواستند با مطرح کردن چنین صحبت هایی به شهرت برسند و خودشان را بزرگ کنند. پس از پایان مسابقات جهانی با برخی از پیشکسوتان این رشته صحبت کردم و از آنها خواستم که اگر ایرادی در کارم وجود دارد آن را به من بگویند تا برطرف کنم اما خوشبختانه کسی از من ایرادی نگرفت.

دارنده مدال طلای المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی به فکر این است که حساسیتی که هیئت ژوری نسبت به او دارد را حل کند؟ پاسخ داد: مشکلی وجود ندارد که بخواهد حل شود. متاسفانه در المپیک ریو به علت مصدومیت وزنه‌ها مشکل داشت و حتی در مسابقات جهانی آناهایم هم در حرکت اول و 2 ضرب وزنه مشکل داشت و پس از دریافت سه چراغ قرمز بدون هیچ اعتراضی به داوران به سالن گرم رفتم، اما وزنه آخرم هیچ مشکلی نداشت و نمی دانم چرا آقایان آن را خطا اعلام کردند، با این حال تمام سعی ام را می کنم تا با برطرف کردن نقاط ضعفم جای حرف و حدیثی را باقی نگذارم.

امیدوارم وعده های مسئولان محقق شود

ملی پوش فوق سنگین تیم وزنه برداری ایران در مورد اینکه وعده‌های وزارت ورزش درباره وزنه برداران پس از قهرمانی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان محقق شده است یا خیر، تصریح کرد: دوست ندارم وارد جزئیات شوم ولی تاکنون مورد خاصی انجام نشده است و تنها امیدوارم وعده های مسئولان محقق شود.

دارنده مدال طلای المپیک لندن در پایان صحبت هایش تصریح کرد: علی لاریجانی رئیس مجلس لطف کرد طی مراسمی از ما دعوت کرد تا به مجلس شورای اسلامی برویم و در آنجا از وزنه برداران تقدیر کرد. البته با این وجود انتظار داشتیم که رئیس جمهور (روحانی) همانطور که فوتبال به جام جهانی رفت از ما هم که توانستیم که برای نخستین بار آن هم در خاک آمریکا قهرمان جهان شویم، دعوت کند اما این اتفاق رخ نداد به نظرم تبعیض در همه زمینه‌ها در ورزش وجود دارد و این هم نوعی از آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار