به دنبال جنجال‌برانگیز شدن خبر اخراج نشدن یکی از مشاوران هیلاری کلینتون علی‌رغم فساد اخلاقی او، نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا علت کار خود را توجیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال جنجال به پا شده بر سر اینکه «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مشاوران ارشد خود به نام «برنز استرایدر» را با وجود متهم شدن به آزار جنسی یک زن، اخراج نکرد، کلینتون به این امر واکنش نشان داد و سعی کرد اقدام خود را توجیه کند.

تنها چند دقیقه پیش از سخنرانی سالانه دونالد ترامپ در کنگره آمریکا، هیلاری کلینتون در صفحه فیسبوک خود علت اخراج نکردن این مشاور را با وجود متهم شدن وی به فساد اخلاقی در سال 2008 اینگونه توجیه کرد: «مهم ترین اقدامات در کل زندگی من حمایت از زنان و قدرت دادن به آنها بوده است. من بسیار احساس افتخار می کنم که چنین کاری را انجام داده ام و همچنان خود را وقف آن می کنم. بنابراین درک می کنم که این پرسش پیش بیاید که چرا در سال 2008 یکی از مشاورانم با وجود داشتن رفتار نامناسب در محیط کار همچنان به کارش ادامه داده است.»

وی در ادامه نوشت: «پاسخ کوتاه به این پرسش این است که اگر به گذشته بازمی گشتم، تصمیم دیگری می گرفتم. در آن زمان فکر نمی کردم اخراج کردن او روش مناسبی برای حل این مشکل باشد. او باید تنبیه می شد، رفتارش را تغییر می داد و متوجه می شد که چرا اقداماتش درست نبوده است. آن زن جوانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته بود باید احساس امنیت می کرد. من در آن زمان فکر می کردم می توان بدون اخراج کردن او چنین خواسته ای را عملی کرد.»

کلینتون خاطر نشان کرد: «زمانی که با چنین شرایطی مواجه می شوم، اگر بدانم که می شود بدون اخراج کردن آن شخص مسائل را درست کرد، همین کار را می کنم. نمی توان به گذشته بازگشت؛ اما اگر می شد و من دانش امروز را داشتم این کار را تکرار نمی کردم.»

چند روز پیش نیویورک تایمز در مطلبی نوشت که یکی از مشاوران ارشد کلینتون با وجود اینکه در سال 2008 به آزار جنسی یک زن متهم شده بود، همچنان به درخواست کلینتون در پست خود باقی ماند. گویا مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون از او درخواست کرده بود که این شخص را از سمت خود اخراج کند؛ اما کلینتون به حرفهای او گوش نداد و به جای آن زنی  را که مورد آزار جنسی قرار گرفته بود، به بخش دیگری منتقل کرد. جالب است که این مشاور ارشد در سال 2016 هم به درخواست کلینتون برای اداره یک گروه مستقل حامی نامزد شکست خورده انتخابات آمریکا به کار خود ادامه داد و فقط چند ماه بعد به دلیل فساد اخلاقی از سمت خود اخراج شد.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار