روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی از تمایل نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خرید جنگنده های اف15 خبر داد.

تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی به جنگنده F15به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار است در ماه های آینده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم مهمی در خصوص روند تجهیز به هواپیماهای جنگنده اتخاذ نماید.

ستاد ارتش و پس از آن کمیته وزارتی تسلیح در صدد تصویب طرحی برای خرید جنگنده های جدید است که احتمال می رود طی آن به جای جنگنده های اف 35 تصمیم خرید جنگنده ای اف 15 اتخاذ شود.

 بر اساس اظهارات عاموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص، عمیکام نورکین فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به برتری جنگنده های 15F اعتقاد دارد و انتظار می رود توصیه های خود در این زمینه را در ماه آینده ارائه می نماید.

 لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی در سال گذشته برای خرید جنگنده های 35F ساخت شرکت لاکهید مارتین به توافق رسید. در این توافق خرید 50 فروند از این جنگنده ها تا پایان سال 2024 به امضای طرفین رسید.

 هم اکنون رژیم صهیونیستی به 9 فروند از این جنگنده ها مجهز شده و ارتش این رژیم نیز چندی پیش عملیاتی شدن آنها را اعلام کرد.

 این تحلیلگر صهیونیست معتقد است نیاز ارتش به تهیه مجدد جنگنده در مدتی نسبتاً کوتاه از فرسودگی و ضعف سریع جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی سر چشمه می گیرد.

 وی اشاره می کند که برخی از هواپیماهای موجود در اواخر دهه 70 میلادی خریداری شده و با وجود به روز رسانی آنها تنها تا چند سال آینده می توان از آنها استفاده کرد.

 روزنامه هاآرتص افزود: نتانیاهو در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس در هفته گذشته ضمن دیدار با همتای کرواتی آندره بلینکوویچ در خصوص امکان فروش جنگنده های 16F به نیروی هوایی کرواسی رایزنی نمود. اسرائیل همیشه به دنبال خریدار برای این هواپیماها بوده است.

 بر اساس این گزارش جنگنده های 35F می تواند بدون آنکه تسط رادارها مشاهده شود پرواز نماید و از این جهت موشک ها و بمب های این هواپیما در داخل بدنه آن طراحی شده تا از دید رادارها در امان باشد در نتیجه این جنگنده از لحاظ حمل مهمات از محدودیت هایی برخوردار است.

 اما در مقابل جنگنده های 15F می تواند مدت زمان بیشتری نسبت به جنگنده های 35F به پرواز ادامه دهد علاوه بر اینکه قادر است مهمات بیشتری با خود حمل کند. علاوه بر آنکه نیروی هوایی در نظر دارد از نمونه های متفاوتی از جنگنده ها استفاده کرده و خود را محدود به یک نوع خاص ننماید.


بیشتر بخوانید: جدیدترین آمار امنیتی از ارتش اسرائیل در سال 2017


 در این گزارش آمده است جنگنده های i15F توسط شرکت لاکهید مارتین به روز رسانی شده و با توجه به اینکه نسبت به 35F از قیمت کمتری برخوردار است اما انتظار می رود هزینه آن در قرارداد آینده با یکدیگر برابری نماید.

 لازم به ذکر است هزینه خرید این جنگنده ها از کمک های مالی سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی تامین می شود.

منبع: قدسنا

انتهای پیام/

تلاش رژیم صهیونیستی برای جایگزینی جنگنده هایF15 به جای F35

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.