معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: یکهزارو ۱۴۵ طرح گازرسانی با اعتبار هشت هزارمیلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در دهه فجر بهره بر داری می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا مشایخی در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز لرستان در جمع خبرنگاران گفت: در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی به ۱۱ شهر آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امسال همچنین عملیات گازسانی به یک هزار و ۱۳۴ روستا در دهه فجر آغاز می‌شود و ۹ ایستگاه سی ان جی نیز به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی تعداد روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی بالای ۲۰ خانوار در کشور ۴۲ هزارو ۴۳۲ روستا بوده که ۲۴ هزارو ۶۰۰ روستا با جمعیت افزون بر چهارمیلیون ۲۶۷ هزار خانوار گازرسانی شده است.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز افزود: در سال جاری پنج هزارو ۲۰۰ روستا با ۴۶۹ هزار خانوار سهمیه گازرسانی داشته که با بهره برداری از این تعداد جمع خانوار‌های بهره‌مند روستایی از گاز طبیعی ۸۴ درصد افزایش می‌یابد.

بهره برداری از یک هزار و ۱۴۵ طرح گازرسانی دهه فجر در کشور

مشایخی همچنین در خصوص آبونمان تعرفه‌های گاز گفت: این افزایش قیمت گاز در زمان هدفمندی یارانه صورت گرفت و فلسفه وجودی آن بابت نگهداشت شبکه تاسیسات بوده که دیوان محاسبات به این موضوع ورود پیدا کرد و این مورد لغو شد.

وی همچنین افزود: مصوبه دیگری نیز توسط دبیر هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد که باز هم آن مصوبه را دیوان محاسبات لغو کرد که در این بین شرکت ملی گاز در هر صورت تابع قانون می‌باشد.

انتهای پیام/د

طرح های گازرسانی در کشور در دهه فجر افتتاح می شوند

برچسب ها: گازرسانی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.