ر حمله خونین انتحاری در نزدیکی ساختمان پیشین وزارت امور داخله افغانستان با مهارتی خاص، ولی نه چندان بی پیشینه، از آمبولانس مملو از مواد انفجاری استفاده شد.

عوامل انتحاری خونین کابل چگونه از ایست بازرسی گذشتند؟به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حمله خونین انتحاری در نزدیکی ساختمان پیشین وزارت امور داخله افغانستان با مهارتی خاص، ولی نه چندان بی پیشینه، از آمبولانس مملو از مواد انفجاری استفاده شد.

گروه های مسلح مخالف دولت بارها از تکتیک‌های مشابه در ولایت‌های مختلف استفاده کرده‌اند. نه تنها آمبولانس، بلکه موترهای نظامی نیز در حمله‌های تروریستی استفاده و وارد منطقه نظامی و غیرنظامی شده است.

ساختمان پیشین وزارت امور داخله در نزدیکی چهارراهی صدارت موقعیت دارد. در این مسیر، دو ایست بازرسی وجود دارد و به موتر و مراجعه‌‎کنندگان پس از تلاشی اجازه ورود به این منطقه داده می‌شود.

اما پرسش اینجاست که موتر آمبولانس که از آن در حمله خونین شنبه استفاده شد، چگونه با چنین تدبیرهای امنیتی از بازرسی اول گذشت؟

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله افغانستان گفت که تصاویر دوربین های امنیتی نشان می‌دهد که نخست دو موتر آمبولانس در بازرسی اول توقف کرد. سربازان موتر اولی را برای مدت یک دقیقه یا کمی بیشتر بازرسی کردند و سپس به هر دو موتر اجازه گذشتن از ایست بازرسی اول را دادند.

به گفته‌ی آقای برمک، سربازان ظاهرا پنداشته‌اند که در داخل آمبولانس بیمار وجود دارد.

او گفت که هر دو آمبولانس داخل شفاخانه جمهوریت، که بعد از بازرسی اول در دست چپ موقعیت دارد، رفتند. آقای برمک گفت که آمبولانس اولی دوباره از شفاخانه‌ بیرون و از این منطقه خارج شد. ولی موتر دومی مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر در داخل پارکینگ شفاخانه توقف کرد.

وزیر امور داخله گفت که موتر دومی پس از گذشت این مدت از شفاخانه خارج و به طرف بازرسی دوم نزدیک شد. آمبولانس از سوی نیروهای امنیتی شناسنایی و توقف داده شد و در همین لحظه منفجر گردید.

این حمله که گروه طالبان مسئولیت آن را به دوش گرفت، یکی از حمله‌های خونین کابل بود. آقای برمک گفت که بر بنیاد آخرین آمار، در این حمله ۱۰۳ تن کشته و ۲۳۵ تن زخمی شده‌اند. تلفات این رویداد شامل نظامی و غیرنظامی است.

گفتنی است که چهار تن از سوی نهادهای امنیتی در رابطه با این رویداد بازداشت شده اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، انتحاری ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار