مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: دو نیروگاه خورشیدی ۱۴ مگاواتی در همدان به بهره بر داری رسید.

بهره برداری دو نیروگاه خورشیدی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مهدی شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مزایای نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: علاوه بر اینکه این نیروگاه‌ها به صورت مقیاس کوچک است در هر نقطه ای از استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و انرژی در محل تولید و مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر مگاوات نیروگاه یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است ضمن اینکه برای هر 7 الی 10 مگاوات نیروگاه ده هکتار زمین مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذاران و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان انجام گرفته افزود: انرژی تولید شده از این نیروگاه‌ها پاک بوده و تلفات نیز ندارد ضمن اینکه از هیچ گونه سوختی برای آن استفاده نمی‌شود.

شهیدی بیان کرد: تاکنون دو نیروگاه خورشیدی امیرکبیر و خلیج فارس در مجموع با قدرت 14 مگاوات در استان همدان به بهره‌برداری رسیده و 2 نیروگاه خورشیدی شهدای همدان و بوعلی در ابراهیم آباد فامنین نیز به قدرت 14 مگاوات به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 2 نیروگاه خورشیدی هر یک به قدرت 30 مگاوات نیز توسط یک شرکت چینی در شهرستان تویسرکان در دست احداث است اعلام کرد:14 نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت 115 مگاوات در استان همدان در دست اقدام است که تعدادی تا پایان امسال و مابقی نیز در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تاکید کرد: 70 درصد تجهیزات مانند پنل‌های به کار رفته در این نیروگاه‌ها از شرکت خارجی تأمین و 30 درصد تجهیزات در داخل تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ب

بهره برداری دو نیروگاه خورشیدی 14 مگاوات در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.