جانشین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول نامی جانشین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان در کارگاه آموزشی نقش و جایگاه روحانیون و مبلغین مذهبی در کاهش أسیب‌های اجتماعی در حوزه علمیه نرجس اظهار کرد: جامعه ما امروز درگیر آسیب‌ها و چالش‌های جدی اجتماعی است و ورود روحانیون و علما در موضوعاتی، چون کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی ضروری است.

وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده از هر ۴ ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود که این یک تهدید جدی برای خانواده‌ها است.

جانشین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان ادامه داد: بحث اعتیاد در حاشیه شهر بیداد می‌کند علما و روحانیون با توجه به نقش سازنده‌ای که در جامعه دارند باید به این مباحث ورود پیداکنند.

وی با اشاره به نقش کلیدی روحانیون و مبلغین مذهبی به عنوان گروه‌های مرجع و اثرگذار در کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: جامعه امروز پراز آسیب و بیماری است و این همه آسیب نتیجه فراموشی دو وظیفه الهی ما یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

نامی با تاکید بر نهادینه سازی فرهنگ امر و به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز گفت: علما و روحانیون و مبلغین مذهبی باید بیش از گیش در این راستا تلاش کنند تا جامعه‌ای عاری از هرگونه آسیب اجتماعی را نظاره گر باشیم.

انتهای پیام/ع

ترویج امر به معروف و نهی از منکر نقش موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار