سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان از وجود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت بیمه شده سلامت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  سید جمال امام زاده، سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: جمعیت بیمه شده، تعداد مؤسسات طرف قرارداد و اسناد پذیرش شده از جمله شاخص های تخصیص اعتبار به استان ها بود.

 وی بیان داشت: وزارت بهداشت حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان بیمه سلامت کشور اختصاص داده است که سهم خوزستان از این اعتبار ملی بالغ بر  150 میلیارد تومان  است که بخشی  از آن به منظورپرداخت به داروخانه‌ها، بخش اعظمی برای حوزه دانشگاه و مقداری جهت پرداخت به سایر مؤسسات (بیمارستان ها، درمانگاه ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد) پیش بینی شده است.

 سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان افزود: بخش عمده ای از این اعتبار به خوزستان پرداخت شده است که تا مهر ماه امسال از مجموع مطالبات داروخانه ها حدود 19 میلیارد تومان پرداخت شد ضمن اینکه موفق شدیم مطالبات مربوط به ماه‌های  تیر، مرداد، شهریور و مهر را تسویه کنیم.

وی عنوان کرد: به دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد و مطالبات آنها تا اواسط تیر ماه تسویه شده است البته دانشگاه اهواز و آبادان باید شماره حسابی از سوی وزارت بهداشت به ما اعلام می کردند که تا کنون این کار را انجام نداده اند که بالای 95 درصد بیمه شدگان استان ساکن استان هستند ضمن اینکه سهم خوزستان از2 هزار میلیارد تومان اعتبار کشوری بین7تا8 درصد است.

امام زاده گفت: کارمندان دولت، روستائیان و سایر اقشار (گروه های اجتماعی تحت پوشش مثل خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، طلاب و روحانیون بالای 65 و برخی دانشجویان) تحت پوشش این بیمه  هستند.

انتهای پیام/م

یک میلیون و 900 هزار خوزستانی تحت پوشش بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.