شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمازا باید به سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر خروجی گاز مونوکسیدکربن توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن کلانتری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران این شهر گفت: در راستای خدمات دهی بهتر به شهروندان، تمامی واحد‌ها و نیرو‌های خدماتی و امدادی آتش نشانی ساری در حالت آماده باش قرار دارند.

وی افزود: شهروندان گرامی برای جلوگیری از خطر گاز گرفتگی در منازل اقدامات لازم ایمنی از جمله استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، دقت و توجه به داغ بودن دودکش، رنگ آبی شعله بخاری و وسایل پخت پز را مورد بررسی قرار دهند.

کلانتری گفت: روشن نکردن آتش در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد، روشن نگه نداشتن اتومبیل در فضای بسته گاراژ، استفاده از کلاهک مناسب برای دودکش‌ها، نصب صحیح لوله بخاری و آبگرمگن در کاسته شدن تلفات ناشی از گاز گرفتگی موثرند.

به گفته وی سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها از علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بوده و شدت این علائم در بیماران قلبی بیشتر است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری افزود: در شرایط نامساعد جوی به ویژه روز‌های برفی و یخبندان از تردد‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم بااحتیاط کامل و سرعت مجاز حرکت کنند.

کلانتری افزود: رانندگان که قصد تردد در مسیر‌های مختلف شهری و برون شهری را دارند از تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی گفت: استقرار ۵ دستگاه گریدر در ۵ محور ورودی شهر، تهیه ۱۳۰ تن مخلوط نمک و شن و پاشش آن در سطح خیابان‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی، هماهنگی با مدیران عامل تاکسیرانی و اتوبوس رانی جهت سرویس دهی به مسافرین شهری و پاکسازی پل‌ها، زیرگذر‌ها و پله‌های پل عابر انجام شد.

انتهای پیام/آ

توصیه‌ها و هشدار‌ها برای جلوگیری از مرگ خاموش

برچسب ها: آتش نشانی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار