مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: چهار طرح عمرانی و تولیدی در دهه فجر سال‌جاری همزمان با دهه فجر در شهرستان بهار افتتاح می‌شود.

بهره برداری از ۴ پروژه کشاورزی در شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از بهره‌برداری چهار پروژه عمرانی و تولیدی بخش‌ کشاورزی شهرستان بهار در ایام دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد پروژه با 14 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه افتتاح شامل دو پروژه در بخش آب و خاک (آبیاری کم‌فشار و کانال آبرسانی) می‌‎شود، ادامه داد: یک پروژه در بخش امور دام (شترمرغ‌پرواری) و یک پروژه در بخش تولیدات گیاهی (تولید قارچ تکمه‌ای خانگی) افتتاح خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بیان کرد: از چهار طرح آماده افتتاح شهرستان بهار به ترتیب بخش در صالح آباد با دو طرح، بخش مرکزی با یک طرح و لالجین یک طرح را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای 36 نفر فرصت شغلی جدید به صورت مستقیم در شهرستان فراهم خواهد شد.

کرمی در ادامه به کشت گیاهان کم آب‌بر اشاره کرد و با بیان اینکه در سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت محصولات کم آب‌بر با ارزآوری بالاست، افزود: هم اکنون یکی از گیاهان کم آب‌بر در حال کشت در شهرستان بهار زعفران است.

وی با بیان اینکه از هر هکتار بین سه تا چهار کیلوگرم زعفران کشت می‌شود، افزود: هم اکنون مزارع کاشت زعفران در مناطقی از بخش مرکزی و لالجین واقع بوده و در سال‌ جاری در مناطقی از روستاهای قره آغاج و همه‌کسی زعفران کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه زعفران گیاهی دارویی و صنعتی است که کشت آن در اواخر فصل تابستان انجام می‌شود، افزود: برای کاشت یک هکتار زعفران حدود 4 تا 5 تن پیاز زعفران لازم است.

انتهای پیام/خ

4 پروژه کشاورزی در شهرستان بهار بهره‌برداری می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.