رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۶ هزار نفر از مردم مومن و خداجوی این استان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: علاقمندان قرآنی سیستانی و بلوچستانی از آذرماه تا ۶ بهمن از طریق سایت مشترک www.quranedu.ir در این آزمون قرآنی نام نویسی کردند.


وی ادامه داد: در مجموع در کل کشور ۲۴۱ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که ۶ هزار نفر آنان از سیستان و بلوچستان هستند.
وی افزود: از مجموع نام نویسی‌های انجام شده سیستان و بلوچستان سه هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۲ هزار و ۳۵۱ نفر نیز مرد بودند.


وی تصریح کرد: شهرستان زابل با ۲ هزار و ۷۴۷ نفر بیشترین تعداد شرکت کننده در این آزمون قرآنی در سیستان و بلوچستان را از آن خود کرده است.


رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین رکورد نام نویسی در میان موسسات قرآنی این استان مربوط به موسسه قرآنی ثقلین زابل با هزار و ۷۰۲ نفر بوده است.


حجت الاسلام تدینی گفت: نام نویسی از داوطلبان بدون محدودیت سنی انجام شده و داوطلبان زیر ۱۳ سال از حضور در مرحله کتبی معاف هستند و فقط به صورت شفاهی و در مرحله دوم آزمون حفظ و مفاهیم و همزمان با برگزیدگان مرحله کتبی فراخوان خواهند شد.


وی بیان کرد: نمونه سوالات آزمون بر روی سایت به آدرس www.quranedu.ir به تفکیک رشته‌های نام نویسی شده قرار داده شده است که داوطلبان می‌توانند با دانلود و مطالعه در فرایند آزمون مهارت و سرعت عمل بالاتری برای کسب امتیاز بهتر داشته باشند.

انتهای پیام/گ

نام نویسی در آزمون سراسری قرآن در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: قرآن ، اخبارفرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار