مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل گفت: افزون بر ۱۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب این شهر در شرایط بحرانی قرار دارد که اصلاح آن نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شهریار سرابندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل گفت: طرح فاضلاب زابل از سال ۷۲ با اجرای لوله آزبست آغاز شده و تا سال ۹۲ دوره این طرح به پایان رسیده است.


وی تصریح کرد: در خیلی از نقاط شهر بر اثر فشار لوله آزبست از بین می‌رود و شاهد نشست زمین هستیم که رفع آن هزینه‌های زیادی را در پی دارد.


وی بیان کرد: یکی از معضلات ۱۵ سال اخیر در شبکه فاضلاب زابل بوی بد یکی از ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در میدان امام حسین (ع) این شهر بود که پس از بررسی و کار کارشناسی این بوی بد به کلی حذف شد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر اتفاقات آب زابل به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: مشترکان پس از وقوع حادثه می‌توانند با تماس به سامانه ۱۲۲ ماموران این بخش را اطلاع دهند تا در کمترین زمان اتفاق مشترک را بررسی و برطرف کنند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل ادامه داد: تمام اتفاقات آب با تلاش ماموران این بخش در شهرستان به روز شده است.


سرابندی با اشاره به استفاده غیر قانونی ساکنان مسیر لوله انتقال فاضلاب به تصفیه خانه بیان کرد: افزون بر ۲۰ سال است که شماری از ساکنان روستا‌های نزدیک به خط انتقال فاضلاب زابل از میدان یعقوب لیث تا تصفیه خانه با شکستگی لوله؛ فاضلاب خام را وارد زمین‌های کشاورزی خود می‌کنند.


وی ادامه داد: این افراد به مراجع قانونی معرفی و برای آن‌ها احکامی نیز صادر می‌شود، اما باز هم دست به شکستگی لوله می‌زنند که این اقدام هزینه‌های زیادی را برای شرکت آب و فاضلاب در بر دارد و سبب بروز بیماری‌های زیادی برای شهروندان نیز می‌شود.


وی رسانه‌ها را بازوی توانمند شرکت آب و فاضلاب زابل عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها ارتباط میان مسئولان و مردم را افزایش می‌دهند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل تصفیه خانه آب آشامیدنی منطقه سیستان را یکی از تصفیه خانه‌های با کیفیت در حد استاندارد‌های جهانی عنوان کرد و گفت: این تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، نیمروز، زهک و هامون را تامین می‌کند.

انتهای پیام/گ

شبکه آب فاضلاب زابل در شرایط بحرانی قرار دارد

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار