رئیس اداره شیلات دیر عنوان کرد: در شهرستان دیر اکنون ۹ طرح فعال پرورش میگو وجود دارد که امسال بالغ بر ۶۳۰ تن تولید داشته اند که در مقایسه با سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده و به کشور های قطر و چین نیز صادر شده است.

در شهرستان دیر اکنون ۹ طرح فعال پرورش میگو وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عقیل امینی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دیر اظهار داشت: باتوجه به وجود مشکل بیکاری در جامعه برنامه ریزی شده که ظرفیت ها در حوزه شیلات شناسایی و جهت کاهش بیکاری تلاش شود.

وی افزود: یکی از ظرفیت های موجود در دیر در حوزه شیلات پرورش میگو است که با اجرای هر طرح بالغ بر ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار می شوند.

رئیس اداره شیلات دیر تصریح کرد: از جمله موانع راه اندازی کسب و کار در زمینه پرورش میگو در این شهرستان نبود زمین کافی برای این بخش است.

امینی عنوان کرد: در شهرستان دیر اکنون ۹ طرح فعال پرورش میگو وجود دارد که امسال بالغ بر ۶۳۰ تن تولید داشته اند که در مقایسه با سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده و به کشور های قطر و چین نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت حل مشکل زمین در غرب شهرستان که حدود ۶۰۰ هکتار است شاهد توسعه خوبی در این بخش خواهیم بود، بیان کرد: متقاضیان زیادی برای راه اندازی شرکت های پرورش میگو وجود دارد که در صورت حل مشکل زمین طرح های فعال در این راستا افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره شیلات شهرستان دیر بیان کرد: از دیگر ظرفیت های موجود در این شهرستان در خصوص راه اندازی کسب و کار در زمینه شیلات می توان به پرورش خیار و جلبک دریایی اشاره کرد.

انتهای پیام/م

 شهرستان دیر از ظرفیت بالای توسعه طرح های پرورش میگو برخوردار است

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.