عضو شورای شهر تهران گفت: از آنجایی که خبرنگاران نیرو‌هایی هستند که بخشی از مسئولیت‌های شورای شهر‌ را به انجام می‌رسانند‌ و از کمبودها می‌گویند‌، ضرورت دارد‌ از طرح‌ ترافیک‌ برخوردار شوند.

مخالفت مسجدجامعی با حذف‌ طرح ترافیک‌ خبرنگاران‌به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، پس از شنیدن سخنان پو‌رسید آقایی‌ در دفاع‌ از طرح جدید ترافیک‌ اظهار کرد: از آنجایی که خبرنگاران به عنوان نیرو‌هایی هستند که بخشی از مسئولیت‌های شورای شهر‌ را در سطح‌ شهر‌ به انجام می‌رسانند‌ و از کمبودها و مشکلات می‌گویند‌، ضرورت دارد‌ از طرح‌ ترافیک‌ برخوردار شوند.

عضو شورای شهر تهران‌ با بیان اینکه‌ حذف طرح ترافیک خبرنگاران‌ در واقع دیده نشدن شهر است، خاطرنشان کرد: ضروری است اسامی خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده می‌کنند در سایت شورای شهر و شهرداری اعلام شود.

مسجد جامعی‌ با مخالفت‌ شدید‌ نسبت به حذف سهمیه طرح ترافیک‌ خبرنگاران ادامه داد: با توجه به جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران‌ و عکاسان خبری‌ باید گفت‌ این قشر بخشی از مسئولیت‌های شورای شهر را‌ انجام می‌دهند و حذف‌ سهمیه‌ آن‌ها‌ به معنای‌ پنهان کردن‌ بخشی از مشکلات شهر است.

عضو شورای  شهر تهران با اشاره به ابهام در توزیع طرح ترافیک خبرنگاران در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های اخیر نزدیک به هزار و 300 طرح ترافیک به وزارت ارشاد داده شد که آن را میان گروهی از خبرنگاران و نشریات توزیع‌ کرد.

وی افزود: بیش از این، تعدادی هم به  شهرداری‌ اختصاص می‌دادند که گفته می‌شد توسط این نهاد میان خبرنگاران و صدا و سیما توزیع می‌شد.

مسجد جامعی در ادامه به مبهم بودن چگونگی توزیع طرح ترافیک در گذشته پرداخت و تأکید کرد: در دوره چهارم‌ که طرح ترافیک‌ میان خبرنگاران توزیع می‌شد، درخواست کردم تا اسامی خبرنگاران منتشر شود و روی سایت قرار بگیرد تا شفافیت لازم در این خصوص وجود داشته باشد، اما متأسفانه این خواسته عملی نشد و مسئولان هم اقدامی انجام ندادند.

وی با تأکید بر اختصاص‌ طرح ترافیک به خبرنگاران اظهار کرد: حداکثر یک و نیم درصد از کل مجوزهای صادر شده در موارد خاص‌ با اعمال ضریب‌ نیم‌ باید تعیین‌ و محاسبه‌ شود.

انتهای پیام‌/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار