مقامات دریایی نیوزیلند از پیدا شدن یک قایق با هشت سرنشین در حین عملیات جستجو برای یافتن کشتی گمشده کیریباتی در آبهای اقیانوس آرام خبر دادند.

پیدا شدن بازماندگان کشتی گمشده در آب‌های اقیانوس آرامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، مقامات نیوزیلند روز یکشنبه اعلام کردند یک قایق تفریحی با هشت سرنشین، که به نظر می‌رسد بازماندگان کشتی گمشده در اقیانوس آرام باشند، را یک هفته پس از ناپدید شدن این کشتی پیدا کردند.

دارین وب، افسر نیروی دریایی نیوزیلند، در بیانیه‌ای اعلام کرد تجهیزاتی از جمله آب، غذا و بی‌سیم برای سرنشینان قایق پرتاب شد و اکنون در تلاش هستیم تا با سرنشینان قایق ارتباط برقرار کنیم.

کشتی چوبی 55 فوتی کاتاماران با حدود 50 سرنشین هفته گذشته در حال سفر میان دو جزیره جمهوری کیریباتی (کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام) بود که به طور ناگهانی ناپدید شد.

مقامات نیوزیلند اعلام کردند در 18 ژانویه این کشتی جزیره نونوتی را به مقصد تاراوا در فاصله حدود 150 مایلی ترک کرد و قرار بود دو روز بعد به مقصد برسد. مقامات محلی بلافاصله عملیات جستجو برای کشتی گمشده را آغاز کردند و نیوزیلند اعلام کرد که روز جمعه به وقت محلی به عملیات جستجوی کشتی گمشده پیوسته است.

نیروی هوایی نیوزیلند اعلام کرد هواپیمای گشتی دریایی لاکهید پی-3 کا-2 اوریون توانسته است یک قایق 16 فوتی را در آبهای اقیانوس آرام پیدا کند. بنا به گزارش نیروی هوایی نیوزیلند، یک کشتی ماهیگیری در شمال شرقی این قایق به سمت آن در حال حرکت است.

دارین وب، افسر نیروی دریایی نیوزیلند اعلام کرد هواپیمای گشتی دریای اوریون جستجوی خود را در این منطقه ادامه خواهد داد و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بازماندگان بیشتری را پیدا کند. همچنین ما منتظر دیدار با مسئولان کشتی ماهیگیری هستیم، که به سمت این قایق در حال حرکت است. انتظار می رود که کشتی مفقود شده مجهز به دو قایق نجات بوده است.

ارتش در ابتدا اعلام کردند که هفت نفر در قایقِ یافت‌شده حضور دارند. اما مقامات وابسته به نیروی دریایی نیوزیلند تعداد سرنشینان قایق را هشت نفر اعلام کردند.

جان آشبی، مسئول ارشد عملیات جستجو و نجات گفت وسایل کمکی و آذوقه در ساعت 10 صبح به وقت نیوزیلند برای سرنشینان این قایق پرتاب شد.

ارتش نیز اعلام کرد که شفت پروانه این کشتی قبل از سفر تعمیر شد و ممکن است علت وقوع مشکل برای این کشتی بوده باشد.

نیروی دریایی نیوزیلند اعلام کرد قایق مذکور با 8 سرنشین در حدود 300 کیلومتری جنوب شرقی نائورو که در بخش جنوب غربی تاراوا است، پیدا شد.

انتهای پیام

کشف یک قایق با 8 سرنشین در اقیانوس آرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار