رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باغملک گفت: این اداره در شهرستان از محدودیت‌های همه‌جانبه مانند اعتبارات، تجهیزات اداری، نیروی کارشناس باستان‌شناسی، گردشگری، برخوردار است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جهانگیر پیرو زاده،  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باغملک بیان داشت: این اداره در شهرستان باغملک از محدودیت‌های همه‌جانبه برخوردار است و ازلحاظ اعتبارات، تجهیزات اداری، نیروی کارشناس باستان‌شناسی، گردشگری، حفاظت و تجهیزات حفاظتی از حداقل‌ها برخوردار است.

وی بیان کرد: درزمینهٔ‌ وظایف اداری مرتبط با حیطه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرح‌ و برنامه‌های خود را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارائه دادیم و درصدد جلب رضایت‌بخش خصوصی و مشارکت مردمی برای برطرف کردن مشکلات هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باغملک گفت: مسئله توسعه گردشگری، یک مسئله‌ای است که با کمک همه ادارات امکان‌پذیر می‌شود و به‌هیچ‌وجه از عهده اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌تنهایی برنمی‌آید چون زیرساخت‌هایی مانند جاده، آب، برق و مخابرات به ادارات و نهادهای دیگر مربوط است و همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد.

پیرو زاده  با اشاره به اقدامات شهرداری عنوان کرد: شهرداری‌ها درزمینهٔ توسعه گردشگری کمک بسیار مؤثری می‌توانند انجام دهند چراکه شهرداری‌های باغملک، قلعه تل، صیدون و میداوود در ساختن بافت شهری و از نظر طراحی و ساخت المان‌ها و نماد‌های شهر، پارک‌ها و میادین بر اساس مدل شهر‌های گردشگری عمل کنند.

وی گفت:‌ شهرستان باغملک با داشتن مناطق تفریحی طبیعی، باستانی و تاریخی و موقعیت خاص جغرافیایی که در آن واقع است و همچنین دارای کوه‌های سر به فلک کشیده، برف‌گیر و پوشیده از جنگل‌های متنوع از درختان ظرفیت خوبی برای پذیرایی از گردشگران را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باغملک بیان کرد: امیدواریم مسئولان  نسبت به میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشند تا یکسری از تنگناها و محدودیت‌های اعتباری، اداری و نیروی انسانی برطرف شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.