پیشگیری از اعتیاد ، اولویت کاری شورای مبارزه با مواد مخدر

فرماندار میاندوآب گفت: ساماندهی امور جوانان و پیشگیری از اعتیاد از اولویت های شورای مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ناصر امیری فرماندار میاندوآب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری میاندوآب گفت: بیش از یک سوم زندانیان ما را معتادان و قاچاقچیان تشکیل می دهند که این موضوع، می طلبد خانواده ها برای آگاه سازی فرزندان خود در زمینه آسیب های اجتماعی تلاش مضاعفی داشته باشند.

امیری به نقش اساسی آموزش و پرورش و نیروی انتظامی هم در این راستا اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه تلاش های این سازمان ها قابل انکار نیست اما آماری که ارائه می شود باید مورد پایش قرار گرفته و اگر اقداماتی که انجام شده مثمر ثمر بوده است باید به همین روال ادامه دهیم اما اگر آمارها از رشد آسیب های اجتماعی حکایت کند باید تمهیدات دیگری اندیشیده شود.

فرماندار میاندوآب گفت: ساماندهی امور جوانان و پیشگیری از اعتیاد از اولویت های شورای مبارزه با مواد مخدر است و باید ادارات عضو تمام تلاش خود را در راستای تحقق این اهداف بکار گیرند.

سهراب حیدری مدیریت شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه گفت؛ اتوبوس تست رایگان ایدز در نقاط مختلف شهر مستقر گردیده و در این مدت از بین افرادی که داوطلبانه در این اتوبوس حاضر به آزمایش شده بودند قریب 6 مورد مبتلا به ایدز تشخیص داده شده و جهت آزمایشات تکمیلی معرفی شده است

حیدری افزود: همچنین در مراکز بهداشتی سطح شهرستان طی یک ماه اخیر 2719 نفر مورد پایش قرار گرفته اند که 72 نفر اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی شناسایی شده اند.

مدیر شبکه بهداشت میاندوآب ادامه داد:در بدو ورود معتادان به کمپ های ترک اعتیاد باید اسکرین بیماریهای مزمن مانند ایدز و سل انجام شود و در صورت ابتلا فرد به این بیماری ها نباید کنار افراد دیگر به درمان ادامه دهد و باید به مراکز مربوطه منتقل شود.

انتهای پیام/ح

تشکیل جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب

برچسب ها: اعتیاد ، جوانان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.