رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی به واسطه کاهش دما در خوزستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی، رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول با اشاره به پیش بینی کاهش قابل ملاحظه دمای هوا از فردا دوشنبه تا اواخر هفته در شمال خوزستان بیان داشت: کشاورزان  مراقب سرمازدگی محصولات باشند.

وی دمای هم اکنون هوای دزفول را 9 درجه سانتیگراد عنوان و تصریح کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت 4 درجه کاهش نشان می دهد.

کرمی با بیان اینکه انتظار می رود در روزهای آینده دمای سطح خاک در دزفول به صفر درجه سانتیگراد برسد افزود: لازم است کشاورزان مراقب محصولات کشاورزی باشند و حتی الامکان از سرمازدگی محصولات جلوگیری بعمل آورند.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول رطوبت هوای دزفول را 77 درصد اعلام کرد اظهار داشت: حداقل دمای دیروز در دزفول 4 درجه و حداکثر دما 17 درجه بوده است.

وی آسمان دزفول را صاف همراه با لکه های ابر توصیف و اذعان کرد: در ساعات آینده شاهد وزش باد نسبتا ملایم خواهیم بود، ضمن اینکه از فردا تا آخر هفته نیز دمای هوا کاهش قابل ملاحظه ای بدون بارندگی خواهد داشت.

علی کرمی با اشاره به وضعیت بارندگی در این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای مهرماه سال جاری تا 8 بهمن ماه 96،2 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده، این در حالی است که این میزان سال گذشته در همین بازه زمانی 70،7 میلیمتر بوده است.

وی میزان بارندگی بلندمدت دزفول را 181،1 میلیمتر اعلام کرد و بیان کرد: بارندگی سال زراعی امسال تاکنون نسبت به بارندگی بلندمدت 47 درصد کاهش نشان می دهد.

وی، بارندگی ثبت شده از اول سال زراعی امسال تاکنون در دزفول را بالای 10 میلیمتر عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

محصولات کشاورزی دزفول در خطر سرمازدگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.