عضو فراکسیون امید گفت: در بحث درآمدها، بودجه‌ریزی عملیاتی، اشتغال و تولید و صادرات انتقاداتی به کلیات بودجه وارد است.

بودجه‌ریزی عملیاتی، اشتغال و صادرات در بودجه به خوبی دیده نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی امروز یکشنبه 8 بهمن‌ ماه با بیان اینکه ما باید از تجربه کشورهایی که دچار مشکل شده و توانسته‌اند از عهده حل آن بربیایند استفاده کنیم، گفت: کشورهایی مانند یونان، اسپانیا، ترکیه و برخی کشورهای آسیای شرقی با انجام صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش درآمدها مشکلاتشان را حل کردند.

وی تصریح کرد: البته نه مانند کشور ما که تنها افزایش درآمدها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را بر روی کاغذ می‌آوریم و در عمل مشخص نمی‌شود.

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه اولویت‌ها در بودجه نامشخص بوده و ما در برخی حوزه‌ها مشکل جدی داریم، بیان کرد: امیدواریم بارش این چند روزه موجب نشود مشکلات و بحران جدی آب فراموش شود.

عضو فراکسیون امید تأکید کرد: با وجود اذعان همگان بر وجود این مشکل اما می‌بینیم که جهت‌گیری لایحه بودجه به سمت حل این مشکل نیست.

میرزایی با اشاره به اینکه بودجه به برخی نهادهایی تخصیص داده شده که خروجی آنها مشخص نیست، گفت: بحث عدالت اجتماعی در بودجه ما را یاد دولت گذشته می‌اندازد و به اسم عدالت، افزایش حقوق‌ها به نحوی انجام شده که موجب ناراحتی اقشار مختلف به ویژه تحصیلکردگان، استادان دانشگاه و قضات شده است.

وی ادامه داد: ای کاش دست دولت باز بود تا مانند کشورهای اسکاندیناوی برای جوانان بیکار درآمد ماهانه در نظر می‌گرفت.

نماینده مردم ایلام با اشاره به ایرادات اصلی کلیات لایحه بودجه سال 97 اظهار کرد: درآمدها، بودجه‌ریزی عملیاتی، اشتغال و تولید و صادرات از مسائلی است که به صورت جدی به آن پرداخته نشده است.

عضو فراکسیون امید بیان کرد: ما در بحث صادرات تنها شعار می‌دهیم و هیچ حمایت و سیاست مشخصی از تولید نداریم.

میرزایی افزود: در ارتباط با بودجه‌ریزی انتظار داشتیم با توجه به هدف دولت برای بودجه‌ریزی عملیاتی ردیف‌های بودجه کاملا مشخص شود که این حرف عملی نشده است تا حداقل تداخل وظیفه و همپوشانی میان دستگاه‌ها ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: برای برخی از فعالیت‌ها مانند وزارت ارشاد یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا جهاد دانشگاهی بودجه مجزا در نظر گرفته شده، اما با یک فعالیت که متأسفانه این گونه تداخل ایجاد شده است.

نماینده مردم ایلام ضمن انتقاد از بودجه 6 میلیارد تومانی برای شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: این شورا ماهی یک جلسه دارد پس چرا باید این همه پول برای آن در نظر بگیرند یا آنکه برای مرکز الگوی ایرانی_ اسلامی 7 میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده، در صورتی که برای راه‌آهن ایلام 8 میلیارد تومان، مگر ما چه میزان به الگو نیاز داریم که این مقدار بودجه برای آن در نظر گرفته شده و خروجی آن هم مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار