شیرازی گفت:باید به داد تولید کننده پوشاک داخلی برسیم در غیر اینصورت سال آینده در تولید داخلی پوشاک با مشکل اساسی روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار تولید داخل گفت:تولید باکیفیت در کشور انجام می شود اما تولیدکنندگان به لحاظ قیمت و سایر شرایط تولید  توان رقابت با اجناس خارجی را ندارند.

وی ادامه داد: به طور نمونه در کشور ترکیه ساختار درستی برای تولید پوشاک تعریف کردند و تولیدکنندگان با تمام ظرفیت تولید می کنند از طرفی بازار ایران نیز برای ترک ها هدف است و برندهای ترک از حمایت دولتی برخوردارند و بهترین مراکز فروش در کشور را در اختیار می گیرند در حالیکه تولید کننده ما همچین توانی ندارد.

رئیس اتحادیه پوشاک درباره بسته های حمایتی دولت گفت:  در این زمینه به طور مناسب اقدام نشده چراکه به طور نمونه تولیدکنندگان متضرر ساختمان پلاسکو  درحالیکه یک سال از خرابی ساختمان می گذرد هنوز غیر از یکی دو مورد جزئی حمایتی از آنها نشد و سود تسهیلات پرداختی نیز 18 درصد است که برای بخش تولید بالاست.

وی افزود:البته دولت و وزارت صنعت نگاه خوبی به تولید دارد اما باید برنامه های تدوین شده در این بخش به درستی محقق شود.

شیرازی درباره فعالیت برندهای خارجی در کشور گفت:  وجود اجناس خارجی برای رقابت مناسب است ولی برند باید برند عالی و بین المللی باشد ولی برندهای موجود در بازار ایران بین المللی نیستند  وکیفیت بالایی ندارند.

وی درباره کیفیت پوشاک داخلی گفت: ما تولید کنندهای  داخلی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داریم ولی سهم پوشاک خارجی مصرفی کشور بیش از ده درصد است چراکه تنها در حدود  40 درصد از نیاز پوشاک کشور  از طریق فضای مجازی  و برندهای غیر مجاز تامین می شود.

رئیس اتحادیه پوشاک تاکید کرد:باید به داد تولید کننده پوشاک داخلی برسیم ودر غیر اینصورت سال آینده ما در تولید داخلی پوشاک  با مشکل اساسی روبرو خواهیم شد.

بر اساس این گزارش باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره رویکرد مجلس برای رفع مشکل حوزه پوشاک گفت: در حال حاضر قاچاق پوشاک از مشکلات مهم این بخش به شمار می رود همچنین واردات از طریق مسافران نیز انجام می شود ما ده میلیون مسافر داریم و اگر هر کدام 500 دلار خرید کنند ما  5 میلیارد دلار واردات غیر ثبت شده داریم.

وی ادامه داد:در مجلس بسته ای را در  خصوص حمایت از پوشاک داخلی تهیه کرده ایم و در صحن قرائت خواهد شد؛ ترکیه در کنار تسهیلات ارزان به تولید کننده ها جوایز صادراتی برای صنعت پوشاک خود به وجود آورده اند این در حالی است که ما فاقد این زنجیره هستیم.

باستانی تاکید کرد:ما باید بانک ها را برای ارائه تسهیلات ارزان  قیمت ترغیب کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:در حوزه پوشاک سهم برندها از کل جمعیت کشور در حدود 7تا 8 درصد است و عرضه پوشاک داخلی در کشور بازار بالقوه با ظرفیت 70 میلیونی دارد که باید با تسهیل شرایط تولید و توزیع ، صادرات نیز در این حوزه صورت پذیرد.

وی درباره برندسازی گفت: در حوزه برند سازی باید دیپلماسی مناسب داشته باشیم که به تازگی در وزارت خارجه رویکرد مناسبی نسبت به این موضوع ایجاد شده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار