معاون اول رئیس جمهور گفت: با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مشکل اشتغال به عنوان مهم‌ترین مساله کشور حل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از ۲ طرح بزرگ صنعتی در نی ریز با اشاره به ضرورت ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاری در کشور گفت: با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مشکل اشتغال به عنوان مهم‌ترین مساله کشور هم حل می‌شود.

وی به معضل بیکاری و درخواست مردم برای اشتغال فرزندانشان اشاره کرد و ادامه داد: این مشکل، مشکل بزرگی است و وقتی در این سفر افرادی را می‌بینم که برای حل مسئله بیکاری فرزندانشان به من مراجعه می‌کنند خجالت می‌کشم، اما معتقدم می‌توان مسئله اشتغال را در کشور حل کرد.

جهانگیری بیان کرد: بگذارید کارآفرینان کار کنند، بگذارید فضای امن برای سرمایه گذاری ایجاد شود، دشمنان می‌خواهند فضای کشور را ناامن جلوه دهند شما این کار را نکنید آنوقت خواهید دید که میلیارد‌ها دلار سرمایه خارجی به ایران سرازیر خواهد شد، این ذات و ظرفیت ایران است که می‌تواند سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد جذب کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: هر کس به دنبال جای خوبی برای سرمایه گذاری می‌گردد نقطه نخست آن ایران است، بگذریم که برخی کشور‌های همسایه بی شرمانه با ملت ایران سخن می‌گویند، کشور‌هایی که با ۵۰۰ تا یک میلیون جمعیت شبیه کشور هستند و بیشتر به طایفه می‌مانند.

وی ادامه داد: هر کس به دنبال جای خوبی برای سرمایه گذاری می‌گردد نقطه نخست آن ایران است. بگذریم که برخی کشور‌های همسایه بی شرمانه با ملت ایران سخن می‌گویند، کشور‌هایی که با ۵۰۰ تا یک میلیون جمعیت شبیه کشور هستند و بیشتر به طایفه می‌مانند.

جهانگیری با اشاره به روند افزایش شاخص‌های بورس به عدد ۱۰۰ هزار، اضافه کرد: بورس ایران متقاضی عرضه سهام است و معنای این اعداد و ارقام آن است که ملت ایران می‌روند که پول خود را در بورس قرار دهند. اکنون نوبت عرضه سهام توسط شرکت‌های صاحبان سهام است و همانطور که رئیس جمهور دستور دادند نهاد‌هایی نظیر صندوق بازنشستگی باید سهام خود را در بورس عرضه کنند و این خدمت به کشور است.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای عرضه سهام شرکت‌های غیرمرتبط با واحد‌های نظامی در بورس، تصریح کرد: اگر اینگونه شود بخش خصوصی احساس می‌کند که با رقیبی مشابه خود رقابت دارد ما نباید رقیب بخش خصوصی شویم اگر بخش خصوصی با من جهانگیری رقابت کند این رقابت درست نیست، زیرا حاکمیت نمی‌تواند هم نقش داور را داشته باشد و هم نقش بازیکن.

معاون اول رئیس جمهور افزود: حاکمیت باید دستورالعمل تهیه کرده و سیاست گذار باشد و تنها نقش داور را ایفا کند.

وی با اشاره به جایگاه و فرهنگ مردم نی ریز اظهار کرد: این منطقه با توجه به امکانات و ظرفیت‌ها قادر است توسعه متوازنی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که ایران برای توسعه اقتصاد و با توجه به وضعیت مردم متناسب با شان آنان پیشرفت کند، چرا که ملت ایران، یک ملت بزرگ با تمدن بشری سترگ و جایگاه ویژه جهانی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی در همه استان‌ها بویژه فارس و شهر شیراز به وفور وجود دارد، اضافه کرد: ما در مسائل اقتصادی با مشکل روبه رو هستیم، ولی می‌توانیم با تکیه بر دانش بومی، شعار ما می‌توانیم را به عمل تبدیل کنیم.

وی راه اندازی کارخانه تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی نی ریز را نمونه بارز تحقق شعار ما می‌توانیم دانست و تصریح کرد: یک کارآفرین بدون دریافت هیچ تسهیلات دولتی، این مجتمع صنعتی را در فاصله زیاد از محل مصرف در منطقه نی ریز راه اندازی کرده که با اشتغال زایی خوبی برای جوانان نیز همراه بوده است.

جهانگیری گفت: این کار باید، الگویی برای همه کارآفرینان کشور قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: تکنولوژی تولید آهن اسفنجی تنها در اختیار کشور آمریکا و چند کشور اروپایی بود، چرا که آهن اسفنجی با کمترین آلودگی یکی از روش‌های مدرن در تولید شمش فولادی است.

وی ادامه داد: امروزه موفق شدیم علاوه بر ساخت کارخانه، تکنولوژی ساخت آن را هم داشته و کانون توسعه صنعتی خاورمیانه باشیم و اکنون هیچ کس نمی‌تواند جلوی پیشرفت و توسعه کشور ما را بگیرد.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون اول رئیس جمهور در نی ریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار