یک مقام مسئول گفت: طبق آمار در دو سال اخیر سطح زیرکشت گلخانه‌ها در کشور به ۱۲ هزار هکتار رسیده است که این امر تاثیر بسزایی در تولید، حفظ منابع پایه و اشتغال دارد.

سطح گلخانه ها 3هزار هکتار افزایش یافتعلی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه 115 شهرک کشاورزی در کشور آماده واگذاری است، اظهار کرد: اخیرا فراخوان واگذاری 91 شهرک کشاورزی را اعلام شده است و هم اکنون برای جذب سرمایه گذار در همه استان ها هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

به گفته وی؛ در دو سال اخیر شرکت خدمات کشاورزی با هدف توسعه شهرک ها در زیربخش های مختلف شیلات، دام وطیور و گلخانه ها تاسیس شد و ایجاد زیرساخت ها و تامین بستر مناسب برای توسعه کشاورزی در شهرک ها از اهداف اصلی این شرکت به شمار می رود.

منصوری ادامه داد:  با حذف بوروکراسی های زائد در صدور مجوز و اعطای تسهیلات از منابع روستایی و عشایری با بازپرداخت طولانی مدت و سود مناسب در آینده، شاهد توسعه گلخانه ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی، توسعه گلخانه ها را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: براساس آخرین آمار در دو سال اخیر سطح زیرکشت گلخانه ها در کشور به 12 هزار هکتار رسیده است که این امر تاثیر بسزایی در تولید، حفظ منابع پایه و اشتغال دارد.

وی توسعه گلخانه ها را رویکرد اصلی دولت برشمرد و گفت: براساس مطالعات آمایش استان ها، مکان های زیادی برای توسعه گلخانه ها و شهرک های گلخانه‌ای شناسایی شده تا با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌های تولید بیش از پیش زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش فراهم کنیم.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: در ایام مبارک دهه فجر پروژه های متعددی با حضور مقامات محلی و استانی در تعدادی از شهرک های کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

توسعه گلخانه ها رویکرد اصلی دولت در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار