مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: یکی از اقدامات خوبی که طی نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گام برداشتن به‌سوی برند گردشگری آبی، طبیعی و پرنده‎نگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خسرونشان، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان  کرد: نمونه  ظرفیت‎های پنهان در خوزستان، پرنده‎نگری است که در کتاب «پرنده‎‎نگری در خوزستان» که در این نمایشگاه از آن رونمایی شد، با تصویر و متن نشان داده و اثبات‌شده است که از مجموع 500 گونه پرنده‎ای که در کل کشور وجود دارد، 300 گونه در خوزستان موجود هستند که این تعداد باعث به وجود آمدن مناظر بسیار بدیع در اقصی نقاط استان خوزستان شده است.

وی عنوان  داشت: بهترین نمونه‎های این‌گونه از پرندگان را می‎توان در شوش و کرانه‎های رودخانه‎های کرخه، دز و شویور مشاهده کرد؛ همچنین گونه‌های منحصربه‌فرد فردی از پرندگان را نیز می‎توان در جزایر «خور موسی»، «دارا»، «قبر ناخدا» و «قمر» در ماهشهر مشاهده کرد که استعداد و ظرفیت عجیبی در گردشگری برای پرنده‎نگری را دارا هستند.

نشان افزود: به تمام این‎ها باید پهنه‌های آبی استان خوزستان را با جذابیت‎های گردشگری در پشت دریاچه‎ها، تالاب‎ها و رودخانه‎ها و سواحل آن و نیز گستره میراث تاریخی و فرهنگی استان را اضافه کرد که مهم‌ترین وظیفه ما شناسایی و معرفی ظرفیت‎های پنهان در این زمینه‌ها است و یکی از بهترین راه‎ها نیز برای معرفی این ظرفیت‎ها، حضور در چنین نمایشگاه‎های بین‎المللی است.

وی ادامه داد: خوزستان نیز سعی کرده است از فرصت این نمایشگاه کمال بهره‎برداری را انجام دهد و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، تاکنون حضور پرشور و موفقی را در این نمایشگاه داشته است.

انتهای پیام/م

نمایشگاه‎های بین‎المللی بهترین راه برای معرفی ظرفیت‎های پنهان گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.