مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت:ثمره حکومت صالحان اقامه نماز است.

اقامه نماز ثمره حکومت صالحان است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کلاس آموزش شیوه‌های دعوت به نماز با حضور مدیران و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و شهرستان‌های تابعه صبح امروز در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام  حسنی حلم،مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در این جلسه با تأکید بر اینکه ثمره حکومت صالحان اقامه نماز است گفت: همچنان که انسان برای تکامل جسمانی به ابزار نیاز دارد، برای تعال روح نیز نیازمند ابراز خاصی است. عبادت برای انسان حکم ابزاری برای تعالی روح بوده و در میان عبادات نماز وسیله ای است که انسان را سریع‌تر و امن‌تر به مقصود می‌رساند.

وی با بیان اینکه ذکر خدا آرامش دهنده دل‌هاست اظهار داشت:  اگر می خواهید در زندگی آرامش داشته باشید، هیچ گاه از یاد خداوند متعال غافل نشوید.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم نماز را بالاترین ذکر برای یاد خدا بیان کرد و ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم هرکس از یاد خداوند غافل شود، دچار معیشت سخت خواهد شد. معیشت سخت صرفاً مشکلات مادی نیست عمر بی برکت، اضطراب درونی و بیماری  از موارد معیشت سخت است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با تأکید بر اینکه هرکس که تمکن دارد باید نماز را اقامه کند، گفت: خواندن نماز با اقامه نماز تفاوت دارد، نماز را همه می خوانند اما مسئولان وظیفه دارند علاوه بر خواندن نماز، این فرضیه الهی را اقامه کنند.

حسنی‌حلم با بیان اینکه در مقوله فرهنگ، اولین وظیفه اقامه نماز است عنوان کرد: اگر می خواهیم جامعه آباد شود باید به سهم خودمان در زمینه اقامه نماز تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: یک مدیر در جامعه وظیفه دارد نماز را اقامه کند. اقامه نماز به این معنی که ابتدا خود در نماز جماعت حضور داشته باشد دیگران را به شرکت در نماز تشویق کند و بسترهای لازم را برای این موضوع فراهم کند.

انتهای پیام/ ش

ذکر خدا آرامش دهنده دل‌هاست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.