حزب اپوزیسیون کره جنوبی از دولت این کشور به دلیل بی‌توجهی به ایمنی شهروندان انتقاد کرد.

بازدید مون جه این از ساختمان سوخته بیمارستان سیونگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وقوع آتش‌سوزی‌های مرگبار در کره جنوبی، انتقادات از دولت «مون جائه این» را به شدت افزایش داده است.

پس از بازدید مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، از ساختمان سوخته بیمارستان سیونگ، مقامات کره جنوبی تلاش خود را معطوف به شناسایی 37 قربانی آتش‌سوزی این بیمارستان و تعیین دقیق علت وقوع این حادثه کردند.

در پی وقوع این حادثه در روز جمعه، شعله‌های آتش و دودهای سمی به سرعت بیمارستان سیونگ در شهر میریانگ را در بر گرفت. این حادثه علاوه بر 37 کشته، بیش از 150 مجروح بر جای گذاشت.

این حادثه درست یک ماه پس از حادثه آتش‌سوزی در یک باشگاه ورزشی در کره جنوبی به وقوع پیوست که 29 کشته بر جای گذاشت. تمام قربانیان آتش سوزی بیمارستان در کره جنوبی در اثر استنشاق گازهای سمی کشته شدند.

مون جائه این با دیدار از بخش‌های سوخته بیمارستان با خانواده‌های داغدار و آتش نشانان گفتگو کرد.

وی پس از دیدار از بیمارستان سیونگ دستور بررسی کامل این حادثه را صادر کرد و گفت دولت لازم است حداکثر تلاش خود را به کار گیرد تا از مجروحان و خانواده‌های قربانیان حمایت کند.

دولت کره جنوبی، به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، که یکی از سریعترین نرخ جمعیت سالخورده جهان را دارد، در سال‌های اخیر به خاطر سطح پایین استانداردهای ایمنی همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. از جمله دلخراش‌ترین این حوادث غرق شدن کشتی تفریحی سوول در سال 2014 است که عازم جزیره ججو در جنوب سئول بود. در این حادثه بیش از 300 نفر که بیشتر آن ها دانش آموز بودند غرق شدند.

سانگ بیونگ چیول، رئیس بیمارستان سیونگ گفت این بیمارستان شش طبقه فاقد سیستم پاششی اطفاء حریق است. اندازه این بیمارستان طوری نیست، تا طبق قوانین یک سیستم پاششی اطفاء حریق لازم داشته باشد.

در پی وقوع این حادثه، حزب لیبرال مخالف دولت به سرعت مون جائه این را به خاطر این فاجعه مورد انتقاد قرار داد.

حزب لیبرال در بیانیه‌ای خواستار بکارگیری یک برنامه جامع برای حفاظت از شهروندان از سوی دولت شد. در این بیانیه آمده است دولت مون جائه این دستکم برای توجیه دولت خود، باید ایمنی شهروندان کره‌ای را تامین کند.

یکی از اساتید دانشگاهی در کره جنوبی گفت بررسی‌های ایمنی در بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی از جمله بیمارستان سیونگ به صورت فرمالیته انجام می‌شود.

وی افزود با توجه به سلسله حوادث بزرگ آتش‌سوزی در این کشور، دولت مون جائه این نمی‌تواند فقط نظاره‌گر وقوع این حوادث باشد و اجازه بدهد که چنین حوادثی ادامه یابند. 

 حادثه آتش سوزی ماه گذشته در یک باشگاه ورزشی هشت طبقه در شهر جچئون، 29 نفر تلفات به دنبال داشت. بیشتر قربانیان زنانی بودند که در سالن سونا گیر افتاده بودند. این آتش سوزی به سرعت تمامی هشت طبقه این ساختمان را در برگرفت و باعث حبس شدن تعداد زیادی در داخل ساختمان شد.

در سال 2014 نیز آتش سوزی در یک بیمارستان روستایی باعث مرگ 21 نفرشد. همچنین آتش سوزی انباری در بیرون شهر سئول در سال 2008 ، 40 کشته بر جا گذاشت.

آتش سوزی بیمارستان سیونگ از اتاق اورژانس در طبقه اول بیمارستان شروع شد. یک مقام آتش‌نشانی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در زمان وقوع آتش‌سوزی، دست کم 177 بیمار که بیشتر آنها سالخورده بودند در این بیمارستان و اتاق پرستاری بستری بودند.

رئیس بیمارستان سیونگ گفت سه نفر از کارکنان بیمارستان از جمله یک دکتر، یک پرستار و یک کمک پرستار در این حادثه کشته شدند. بیشتر قربانیان این حادثه در طبقات اول و دوم بیمارستان بودند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار