مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 140 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در سال زراعی جاری زیر کشت انواع محصولات شامل گندم، جو و کلزا رفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ عیسی راستیان نسب اظهار داشت: 110 هزار هکتار از این میزان گندم دیم و آبی و 30 هزار هکتار نیز جو بوده است.
وی میزان سطح زیر کشت کلزا در استان را حدود 2 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: بارش‌های هفته‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی سبب خوشحالی و امیدواری کشاورزان شده است.
راستیان نسب گفت: افزون بر 9 هزار تن انواع کود شامل ازته، فسفاته و پتاسه نیز بین کشاورزان این استان و در سال زراعی جاری توزیع شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در سال زراعی جاری هفت هزار و 300 تن بذور اصلاح شده از انواع محصولات زراعی بین کشاورزان توزیع شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان تولید گندم در سال زراعی گذشته در این استان افزون بر 120 هزار تن  و میزان خرید تضمینی گندم آن  افزون بر 78 هزار تن بوده است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت لازم برای خودکفایی در زمینه گندم تا حدود 2 سال آینده را دارد خواستار همکاری و حضور میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه‌ها و اراضی کشاورزی برای کمک به کشاورزان شد.
راستیان نسب میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 713 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را حدود 85 هزار تن دانست و گفت: با ادامه این روند و تعامل بیش ‌از پیش کشاورزان امکان تحقق و تأمین 100 درصد مواد غذایی در استان وجود دارد.
این استان افزون بر 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
انتهای پیام/غ

کاشت محصولات کشاورزی در 10 هزار هکتارزمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.