مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ارتقای محور حادثه‌خیز و پرتصادف حاشیه رودخانه زاینده رود تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ احمد جمشیدی در نشست ساماندهی مسیر حاشیه رودخانه زاینده‌رود در شهرستان سامان گفت: ساماندهی و افزایش ظرفیت محور ارتباطی حاشیه زاینده‌رود از مهم‌ترین پروژه‌های درخواستی مردم و مسئولان است.

وی افزود: این محور با مشخصات راه روستایی احداث شده ولی به دلیل توریستی و گردشگرپذیر بودن منطقه، دارای ترافیک بسیار بالا و نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف است که می‌بایست هر چه سریع‌تر ارتقا یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متأسفانه شاهد افزایش تلفات جانی و مالی بسیار زیادی در این مسیر هستیم.

جمشیدی اضافه کرد: برای ارتقا و توسعه این محور مبلغی از اعتبارات استانی و ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص یافته که در گام نخست، ۱۲ نقطه حادثه‌خیز مسیر شناسایی شده است.

وی با اشاره به توپوگرافی خاص این محور در بالادست و پایین دست باغات حاشیه رودخانه زاینده‌رود ادامه داد: براساس نشست با مدیران و دهیاران شهرستان سامان، پس از آزادسازی اراضی، عملیات اجرایی جهت اصلاح و کاهش نقاط حادثه‌خیز آغاز خواهد شد.

جمشیدی در مورد روشنایی مسیر‌های جاده‌ای شهرستان سامان هم گفت: روشنایی این مسیر‌ها از وظایف این سازمان خارج است، لیکن رفع این مشکل در نقاط پرحادثه و مه‌گیر در سال آینده، از طریق سازمان مرکزی پیگیری می‌شود.

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

انتهای پیام/م

شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز مسیر حاشیه رودخانه زاینده رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار