مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران با معرفی شیخ عبدالحسین عراقی از ۴۹۹ اثر رسیده به کنگره ملی بزرگداشت این شیخ عالیقدر خبر داد.

فهم درستی از فرهنگ وقف در بین نخبگان نداریم/ ۴۹۹ اثر در معرفی شیخ عبدالحسین عراقی در دست بررسی استبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری کنگره ملی بزرگداشت شیخ عبدالحسین تهرانی با حضور حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل سازمان اوقاف و امورخیریه استان تهران و حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی-اجتماعی اوقاف تهران، صبح روز شنبه 7 بهمن ماه در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام محمدزاده مدیرکل سازمان اوقاف تهران در ابتدای این نشست با معرفی شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیخ عبدالحسین تهرانی، در خصوص کنگره ملی بزرگداشت این شیخ عالی‌قدر گفت: کنگره شیخ عبدالحسین عراقی از اول آبان امسال در حوزه‌های علمی، ادبی، هنری و فضای مجازی برای معرفی هرچه بیشتر این چهره آغاز به فعالیت کرد و اختتامیه آن در نیمه اسفند ماه امسال برگزار می شود.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه تهران، با تاکید بر اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد: هدف اوقاف در برگزاری این کنگره‌ها اصرار بر معرفی واقفین است و شیخ عبدالحسین تهرانی از شخصیت‌هایی است که در ابعاد سیاسی و اجتماعی از زمان قاجار در بین مردم تاثیر گذار بوده و در بین جامعه مرجعیت عام داشته است‌ تا حدی که مردم ایران و عراق از او تبعیت می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما تبلیغ و توصیه درستی بر ترویج فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی نداریم و این شلختگی را در مسئله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به زندگینامه شیخ عبدالحسین تهرانی، اظهار کرد: از جمله اقدامات شیخ عراقی ساخت حرمین عسگرین و صحن و سرای حرم امام حسین (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد زاده عنوان کرد: اهدافی که کنگره دنبال کرده آشنایی بیشتر با سیره رفتاری و شخصیت ایشان بود و بررسی شخصیت ایشان در توصیه فرهنگ دینی در زمان قاجار است که متاسفانه به همین کنگره ها بسنده می شود .

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم فهم درستی از وقف و ترویج فرهنگ وقف در بین نخبه‌ها و علما داشته باشیم و این افراد را نسبت به وقف و موقوفات بدبین کردند و این نشان می دهد فاصله ای بین وقف و نخبگان افتاده است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، نسبت به محوریت‌های سازمان اوقاف گفت: تا امروز فعالیت های خوبی انجام شده و با آیت الله بزرگی در ایران دیدار داشتیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد زاده عنوان کرد: امسال به دبیرخانه ۱۹ مقاله علمی و ۳۰۰ اثر هنری و ۱۰۰ فایل مجازی و ۸۰ اثر ادبی رسیده است که در اختتامیه این مراسم به نفر اول ۱۵ میلیون ریال، نفر دوم ۱۰ میلیون و نفر سوم ۸ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار