ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که شماری از اعضای گروه طالبان و شبکه حقانی را در فهرست تروریسم و تحریم‌های این کشور قرار داده است.

6 عضو طالبان و شبکه حقانی در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفتندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که شماری از اعضای گروه طالبان و شبکه حقانی را در فهرست تروریسم و تحریم‌های این کشور قرار داده است.

وزارت مالیه آمریکا اعلام کرد که این افراد شامل چهار تن از اعضای گروه طالبان و دو تن از اعضای شبکه حقانی هستند که همه آنان در پاکستان زندگی می‌کنند.

سیگل مندلکر، معاون وزارت مالیه آمریکا در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی گفته است که این شش تن در انجام حمله بر نیروهای ائتلاف در افغانستان و تجهیز گروه طالبان و شبکه حقانی دست دارند.

پس از این اقدام، تمام دارایی‌های این افراد که چهار تن آنها افغان و دو تن دیگر پاکستانی هستند، مسدود شده و تمام شهروندان آمریکا نیز از هر گونه داد و ستد مالی با آنها منع شده اند.

به گزارش تلویزیون 1 افغانستان، لیست افرادی که در فهرست سیاه ایالات متحد در شده اند به شرح زیر است:

۱ - عبدالصمد ثانی (ارتباط با طالبان، شهروند افغانستان/پاکستان) معاون مسئول مالی طالبان و رئیس بانک مرکزی افغانستان در زمان حاکمیت این گروه.

۲ – عبدالقدیر بصیر (شهروند افغانستان، ارتباط با طالبان) مسئول تامین ده‌ها هزار دالر به فرماندهان گروه طالبان در ولایت کنر در سال ۲۰۱۷ و سرکنسول طالبان در اسلام آباد در زمان حاکمیت این گروه.

۳ – حافظ محمد پوپلزی (شهروند افغانستان، ارتباط با طالبان) عضو کمیسیون مالی طالبان و مسئول مالی این گروه در جنوب و غرب افغانستان.

۴ – مولوی عنایت الله (شهروند افغانستان، ارتباط با طالبان) مسئول نظامی گروه طالبان در بسیاری از ولایت‌های افغانستان و عضو پیشن شورای پشاور طالبان.

۵ – فقیر محمد (شهروند پاکستان، ارتباط با شبکه‌ی حقانی) یکی از مسئولین مالی شبکه‌ حقانی.

۶ – گلاخان حمیدی (شهروند افغانستان، ارتباط با شبکه‌ی حقانی) یکی از مسئولین مالی و فناوری شبکه حقانی و یکی از قاچاقبران انسان در منطقه.

گفتنی است که این اقدام در حالی اتخاذ شده است که کاخ سفید هفته گذشته در واکنش به حمله طالبان بر هتل «انترکانتیننتال» در کابل، از پاکستان خواست تا سران گروه طالبان را دستگیر یا از خاکش بیرون کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.