استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعصبات مذهبی و برتر بینی‌های قومی دو عامل ضد توسعه استان محسوب می‌شوند که روحانیون نقش موثری در حذف این نوع فرهنگ‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با جمعی از روحانیون درزاهدان نقش روحانیون را آگاهی‌بخشی عمومی و فرهنگ سازی موثر بر شمرد و افزود: سیستان و بلوچستان به رغم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان با دو مشکل جدی تعصبات افراطی مذهبی و برتربینی‌های قومی مواجه است که این دو عامل مانع جدی در مسیر توسعه استان محسوب می‌شود.

محبی با اشاره به جلسات و دیدار با گروه‌ها و تشکل‌های صنفی و سیاسی مختلف، اظهار داشت: نگاه اعتدالی و توجه به شایسته سالاری از تاکیدات این گروه‌ها بوده است که این مهم باعث خوشحالی است.

وی ادامه داد : همه‌ی گروه‌ها و فعالان اجتماعی بویژه روحانیون باید تلاش کنند که نگاه‌های برتر بینی قومی ومذهبی که از اهداف دستگاه‌های جاسوسی و دشمنان اسلام و انقلاب است از بین برود.

در ادامه این جلسه تعدادی از روحانیون شبکه تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان هم به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات استان پرداختند.

رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی در برخی شهر‌ها توجه به اوقات فراغت جوانان و فراهم آوری بیشتر امکانات ورزشی، فرهنگی و هنری در روستاها، ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان و تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای استان از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

انتهای پیام/ع

نقش  موثر روحانیون در  آگاهی‌بخشی عمومی و فرهنگ سازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار