معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ طرح در راستای احیای آب‌های زیرزمینی در سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سارانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در همایش طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی در ایرانشهر، افزود: اصلاح پروانه‌های بهره برداری، تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز، به‌روز رساندن سند ملی آب و همچنین نصب و بهره برداری از کنتور‌های هوشمند را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

سارانی تصریح کرد: به دلیل عدم توجه کافی به حفاظت و بهره برداری اصولی منابع آبی و برداشت بیش از حد از آب موجب شده تا سطح آب در بسیاری از آبخوان‌های کشور، سالانه در حال افت باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و کم آبی اگر از آب‌های موجود استفاده بهینه نشود در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همچنین با تاکید بر مصرف درست و لزوم مشارکت بهره برداران در مدیریت مطلوب آب از کشاورزان و تولید کنندگان خواست با تغییر الگوی کشت از شیوه سنتی به نوین، در پیشگیری از تنش و کمبود این ماده حیاتی در استان با نهاد‌های ذی ربط همکاری کنند.

انتهای پیام/ع

بهره برداری از کنتور‌های هوشمند درسیستان وبلوچستان 

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار